وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مسلمانان باید بتوانند همدلی خود را به دور از قومیت و مذهب نشان دهند
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۳:۰۷ 1068
مدرس حوزه علمیه خواهران اهل سنت خراسان رضوی:

مسلمانان باید بتوانند همدلی خود را به دور از قومیت و مذهب نشان دهند

مدرس حوزه علمیه خواهران اهل سنت خراسان رضوی اظهار داشت: امروز شاهد این هستیم که مسلمانان با وجود مذهب های مختلف نقاط مشترک فراوانی دارند آنها در هر سرزمین و کشوری که هستند دلهایشان به هم پیوند می خورد و در همین نقطه دست به دست هم داده تا بتوانند مشکلات را بسنجند وهمدلی و تقریب خود را به دور از قومیت و مذهب نشان دهند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بلقیس صدیقی مدرس حوزه علمیه خواهران اهل سنت خراسان رضوی طی سخنانی در وبینار«رمضان بهار معنویت و همدلی» که عصر امروز به همت اداره امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان،گفت: ماه مبارک رمضان ماه رحمت‌، مغفرت و امید است رسول خدا(ص) می فرمایند که روزه برای بندگان دری از درهای رحمت الهی است؛ امیدوارم همه مسلمانان مورد لطف الهی در این ماه پربرکت قرار گیرند.

وی افزود: امروز شاهد این هستیم که مسلمانان با وجود مذهب های مختلف نقاط مشترک فراوانی دارند که یکی از آن نقاط روزه است، آنها در هر سرزمین و کشوری که هستند دلهایشان به هم پیوند می خورد و در همین نقطه دست  به دست هم داده و کوشش می کنند تا بتوانند مشکلات را بسنجند وهمدلی و تقریب خود را به دور از قومیت و مذهب نشان دهند.

صدیقی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران شیعه و سنی در کنار هم قرار دارند و وضعیت مسلمانانی که زیر فشار ظلم و استکبار جهانی هستند را درک میکنند و همین موضوع باعث می شود تا همواره در کنار مظلومین  یکدل و یکصدا قرار گرفته و حق آنها را از دشمنان بگیرند؛ باید گفت که ماه مبارک رمضان ماه تقرب و نزدیکی است، ماه نزدیک‌تر شدن به خداوند متعال، ماه رحمت و مغفرت و ماه عبادت و بندگی است. بنابراین این وظیفه ما مسلمانان است که تلاش کنیم تا از این سفره کرم الهی نهایت بهره را ببریم.

وی در پایان گفت: ‌مسلمانان جمهوری اسلامی ایران باید قدردان این نعمت باشند که در کشوری زندگی می‌کنند که به دین و احکامشان اهمیت داده می‌شود و از هر ملیت و مذهبی آزادانه و با امنیت کامل فرایض دینی و مراسم های مذهبی خود را به جای می‌آورند؛ در واقع باید گفت این مسئله نتیجه همدلی و پیروی آنان از خداوند است؛ امیدواریم که خداوند متعال امنیت و پایداری را از نظام جمهوری اسلامی ایران نگیرد و مشکلات جوامع اسلامی را برطرف گرداند.

ارسال نظر