وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
برای آزادگی، باید به اندیشه‌های والای امام رجوع کنیم/اخلاص، عامل پیروزی امام خمینی(ره) بود
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ ۱۴:۰۷ 164
خطیب مسجد حکیم در سلیمانیه عراق:

برای آزادگی، باید به اندیشه‌های والای امام رجوع کنیم/اخلاص، عامل پیروزی امام خمینی(ره) بود

خطیب مسجد حکیم در سلیمانیه عراق تصریح کرد: اگر می‌خواهیم آزاده و حامل پیامی برای بشریت باشیم باید به افکار و اندیشه‌های جهانی و انسانی امام خمینی(ره)رجوع کنیم.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «شیخ حسین خوشناو » خطیب مسجد حکیم در سلیمانیه اقلیم کردستان عراق در وبینار بین‌المللی «امام خمینی(ره) اشراق وحدت و بیداری اسلامی» که امروز (دوشنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، به نقش برجسته امام خمینی(ره) در زمینه اعتلای کلمه اسلام، وحدت امت اسلام و توانمندسازی مسلمانان در برابر دشمنان قسم خورده اسلام اشاره کرد.

وی در این باره اظهار داشت: در حقیقت انقلاب اسلامی، انقلاب بسیار بزرگی است و در زمانی رخ داد که دشمنان مسلمانان را مسخره و ادعا می‌کردند که اسلام افیون ملت‌هاست به همین سبب اسلام در آن زمان در غربت بود، ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به سبب اندیشه‌های امام خمینی(ره) که نشات گرفته از رسالت پیامبر و اهل بیت مطهرش (ع) بود، اسلام احیا و از غربت خارج شد.

وی، امام خمینی(ره) را باعث و عامل پیشرفت اسلام دانست و گفت: «امام راحل باعث شد که جهان اسلام به پیشرفت و شکوفایی بیاندیشد و برای این مسائل پایه و اساس ارزشمندی وضع کرد.

خطیب مسجد حکیم در ادامه اظهار داشت: من معتقدم علت پیروزی امام خمینی (ره)، اخلاص او برای خداوند بود، تمام وجود ایشان، اخلاص بود، او هرگز به خودش نمی‌اندیشید، و اندیشه‌هایش جهانی بود، بدون اینکه تفاوتی میان شیعه و اهل سنت و کرد و عرب و فارس و ترکمانی و دیگر قومیت‌ها و حتی بین ادیان و مذاهب قائل شود و ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌بینیم که مسیحیان و یهودیان و کردها و تمام قومیت‌ها و طوایف در صلح و صفا در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند و این نشانه فهم و درک امام خمینی(ره) از اسلام ناب محمدی است.

شیخ «حسین خوشناو » در ادامه سخنان خود با اشاره به پایه‌گذاری «روز جهانی قدس» توسط امام راحل(ره)، اظهار داشت: امام خمینی(ره) همیشه به قدس و مظلومیت مردم فلسطین و همه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان در اقصی نقاط جهان فکر می‌کرد، کسانی که تحت ظلم دیکتاتورهایی زندگی می‌کنند که برای بشریت خیر نمی‌خواهند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم آزاده و حامل پیامی برای بشریت باشیم باید به افکار و اندیشه‌های جهانی و انسانی امام خمینی(ره)رجوع کنیم.

این اندیشمند مسلمان خاطرنشان کرد: ما از امام خمینی(ره)، محبتشان نسبت به دیگران را یاد گرفتیم، امام خمینی(ره) راه را به روی کسانی که خیری برای بشریت نمی‌خواستند، می‌بست و در این راستا گام‌های مهمی برداشت، مسلمانان را دور هم جمع کرد و نهادهای فراوانی را در زمینه علمی و فرهنگی و دینی مانند مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت(ع) بنیان نهاد و همچنین موسسات بزرگ دیگری را پایه‌ریزی کرد تا مسلمانان و حتی غیر مسلمانان از این نهادها بدون هرگونه استثنا و تبعیضی بهره‌مند شوند.

وی افزود: «ما شاهد آن هستیم که هر سال، جمهوری اسلامی ایران با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم، تمام تلاش‌های خود را برای برپایی کنفرانس‌ها و تجمعات با حضور افرادی از کشورهای مختلف به کار می‌گیرد تا همه از وضع یکدیگر و آنچه در جهان جریان دارد در این کنفرانس‌ها و نیز راه حل مشکلات جهان اسلام و امت اسلام مطلع شوند».

خطیب مسجد حکیم با تاکید بر لزوم تدریس فکر و مکتب امام خمینی(ره) در مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و ترجمه آن به تمام زبان‌ها، گفت: «ما باید به اجرای عملی این اندیشه‌ها بپردازیم و همانند امام خمینی(ره) آن را در زندگی خود پیاده کنیم».

وی در پایان، اخلاص را عامل اصلی موفقیت‌های امام خمینی(ره) دانست و گفت: پیروزی امام خمینی(ره) در این راه بزرگ و محبت ورزی ایشان نسبت به دیگران حتی غیر مسلمانان به خاطر اخلاص برای خداوند بود و هر کس خود را برای خداوند خالص کند،خداوند او را متعالی می‌گرداند.

ارسال نظر