وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
بدون آزادی قدس، جهان روی صلح را نخواهد دید
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۱:۱۱ 161

بدون آزادی قدس، جهان روی صلح را نخواهد دید

«بطاح کیفاخ» رئیس اداره دینی ولگاگراد روسیه تاکیدکرد: تا زمانی که قدس در دست صهیونیست‌ها است، جهان روی صلح را به خود نخواهد دید و تا زمانی که قدس در اسارت است، امنیت، صلح و ثبات به این جهان باز نمی‌گردد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «بطاح کیفاخ» رئیس اداره دینی ولگاگراد روسیه، در سومین روز از وبینار «مسجدالاقصی را دریابید» که امروز (چهارشنبه) به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: هر سال روز قدس فرا می‌رسد و قدس همچنان مجروح است و ما را می‌خواند.

وی تصریح کرد: قدس مجروح، دردی بزرگ در قلب هر مسلمان و هر فرد با شرافت و محب مقدسات اسلامی است. قدس نماد پایداری و نمادی برای شرافت، محبت و اخلاص است.  

این اندیشمند مسلمان با بیان این که هر سال می‌بینیم که صهیونیست‌ها قصد اهانت به مسجدالاقصی را داشته و بزرگترین نشانه‌های دشمنی و اهانت به مقدسات مسلمانان و غیر مسلمانان را نمایان می‌کنند، گفت: این از نژادپرستی، رژیم صهیونیستی حکایت دارد.
 
وی اظهار داشت: قدس هم اکنون در جهان، میزان تشخیص حق و باطل و قوای خیر و شر است قدس امروز به نمادی برای وحدت مسلمانان تبدیل شده زیرا مسئله هر مسلمان با اخلاصی است که دین، پیامبر و مقدسات اسلامی را دوست دارد .
 
رئیس اداره دینی ولگاگراد با اشاره به این که قدس همه ما را بر یک هدف گرد هم می‌آورد، گفت: هدف آن است که قلب‌های ما به هم نزدیک شود و امکانات ما در مسیر  آزادسازی اراضی اشغالی و بازپس گرفتن اقصی به کار گرفته شود.
 
وی در ادامه سخنان خود تاکیدکرد: تا زمانی که قدس در دست صهیونیست‌ها است، جهان روی صلح را به خود نخواهد دید و تا زمانی که قدس در اسارت است، امنیت، صلح و ثبات به این جهان باز نمی‌گردد. پس باید تلاش‌ها و امکانات خود را برای بازگرداندن قدس به آغوش اسلام به کارگیریم تا صلح به این جهان بازگردد.
 
وی در پایان گفت: از خداوند می‌خواهیم که به برکت این ماه مبارک و شبهای مبارک، ما را با هم متحد کند تا این گامی برای آزادی فلسطین و پایتخت آن قدس شریف باشد.

ارسال نظر