وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
امروز جنایات رژیم صهیونیستی بر جهانیان آشکار شده است/ انزوای اسرائیل در سطح جهانی
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۱:۰۷ 122
اندیشمند هندی:

امروز جنایات رژیم صهیونیستی بر جهانیان آشکار شده است/ انزوای اسرائیل در سطح جهانی

«جلال حیدر»، اندیشمند هندی اظهار کرد که امام خمینی (ره) با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس»، نقاب از چهره جنایتکار رژیم صهیونیستی انداخت و همه کشورها از ظلم و ستمی که به فلسطین می‌شود، آگاه شدند.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «جلال حیدر»، اندیشمند هندی، در سومین روز از وبینار «مسجدالاقصی را دریابید» که امروز (چهارشنبه) به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: «امام خمینی (ره) در سال 1979 اعلام کرد که مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ندای حمایت از مظلومان فلسطینی سر دهند تا ظلم و ستم اسرائیل را در پیش چشم جهانیان آشکار شود.»
 
وی با اشاره به اینکه نتیجه برگزاری روز جهانی قدس انزوای اسرائیل در جهان است، افزود: «چهل سال پیش امام خمینی (ره) این دستور را دادند و مردم فکرش را هم نمی‌کردند که این فرمان چه نتیجه‌ای خواهد داشت. امروز نتیجه‌اش را مشاهده می‌کنیم که اسرائیل در سطح جهانی منزوی شده است.»
 
جلال حیدر خاطرنشان کرد: «در ماه مبارک رمضان اسرائیل به مسجد الاقصی حمله کرد و کشورهایی که قبلا حامی این رژیم بودند، این اقدام رژیم صهیونیستی را صریحا نقد کردند؛ زیرا امروز جهانیان با حقوق شهروندان فلسطینی آشنا شده‌اند. اگر امام خمینی (ره) در رابطه با ملت فلسطین به مسلمانان هشدار نمی‌داد، فلسطین نابود می‌شد.»
 
این اندیشمند هندی تاکید کرد که امام خمینی (ره) مسائلی را می‌دیدند که جهانیان به آنها توجه نداشتند و افزود: «امروز نقاب از چهره اسرائیل افتاده و ابر قدرت‌هایی که از آن حمایت می‌کردند، در حال سرنگونی هستند و موشک‌هایی که به اسرائیل اصابت کرد نیز این ابرقدرت‌ها را مضطرب کرد.»
 
وی با اشاره به دفاع فلسطینیان از خود و سرزمینشان گفت که اگر مردم فلسطین با سنگ از خود دفاع کنند، این سنگ‌ها نشان دهنده جنگ است. اما جنایات رژیم صهیونیستی با اسلحه پنهان می‌شود.
 
جلال حیدر ادامه داد: «امروز در منطقه تحولات بسیاری ایجاد شده است. کشورها با هم ارتباط بیشتری برقرار کردند که باعث نگرانی کشورهای استعماری و غرب شده است. ابرقدرت‌ها در رابطه با روابط ایران و عربستان به شدت نگران هستند؛ جنگ در یمن در حال خاتمه است، در سوریه نیز امنیت ایجاد شده  و ما همه این پیشرفت‌ها را از سوی ایران می‌بینیم.»
 
وی تاکید کرد که برافراشته شدن پرچم وحدت و تقریب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، فتنه‌هایی که همواره از طرف آمریکا، انگلیس و اسرائیل علیه ما انجام می‌شود، را سرکوب می‌کند و اظهار داشت: «از زمانی که روابط ایران و عربستان، ایران و امارات و سوریه و عربستان به سمت عادی‌سازی پیش می‌رود، نگرانی در میان قدرت‌ها شدت گرفته است»
 
این اندیشمند هندی افزود: «آنها ادعا می‌کنند که به دنبال امنیت هستن اما در حقیقت می‌خواهند مسلمانان جهان با هم در جنگ و درگیری باشند تا خودشان بتوانند به کشورهای اسلامی سلاح بفروشند.»
 
وی ادامه داد: «امروز جهانیان متوجه شدند که اصل جنایت خود این کشورها هستند و بازار جنگ را با فروش سلاح گرم نگه داشته‌اند. اما فتنه آنها ناکام مانده و جهان به سمت امنیت و سلامتی پیش می‌رود.»
 
جلال حیدر عنوان کرد که روز جهانی قدس که از سوی امام خمینی (ره) اعلام شد، اکنون به رهبری مقام معظم رهبری هدایت می‌شود که مسرتی برای امت اسلامی است و آینده این امت را روشن می‌کند.
 
وی اشاره کرد که راهپیمایی روز جهانی قدس به طور گسترده در 200 شهر هند برگزار و کنفرانس عظیمی نیز درباره این روز در دهلی نو برپا شد.
 
جلال حیدر در پایان با اشاره به سخن «مهاتما گاندی»، رهبر سیاسی و معنوی هند که گفت «ژاپن برای ژاپنی‌ها و هند برای هندی‌ها و فلسطین برای فلسطینی‌هاست»، خاطرنشان کرد: «ما به عنوان شهروندان کشور هند از مردم مظلوم فلسطین حمایت و با آنها ابراز همدردی می‌کنیم و از جامعه جهانی تقاضا داریم که از فلسطینیان حمایت کنند تا آنها همانند شهروندان دیگر کشورها حق و حقوق خود را داشته باشند.»

ارسال نظر