وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
روز قدس، یادآور مقدس‌ترین مقدسات است
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۱:۱۴ 162
هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی لبنان:

روز قدس، یادآور مقدس‌ترین مقدسات است

«شیخ زهیر جعید»  هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی لبنان اظهار داشت: «روز جهانی قدس» جمع‌کننده امت اسلامی است که در آن مقدس‌ترین مقدسات چون قدس، مسجدالاقصی و کلیسای رستاخیز را به یاد می‌آوریم .


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «شیخ زهیر جعید»  هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی لبنان در سومین روز از وبینار «مسجدالاقصی را دریابید» که امروز (چهارشنبه) به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: روز جهانی قدس روزی است که امام خمینی (ره) آن را پایه گذاری کرد و این روز جمع‌کننده امت اسلامی است که در آن مقدس‌ترین مقدسات چون قدس مسجدالاقصی و کلیسای رستاخیز را به یاد می‌آوریم .

وی با اشاره به تعرضات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی گفت: این شهر، شهر صلح، ایمان و هم زیستی است که متاسفانه بسیاری از حاکمان مسلمان و سازمان‌‍‌های اسلامی و عربی  آن را فراموش کرده‌اند.
 
شیخ زهیر با بیان این که امام خمینی (ره) به یاری فلسطین در این ایران برخاست  و در اولین قدم، جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» اعلام کرد، تصریح کرد: همه مسلمانان از همه مذاهب در ماه رمضان روزه می‌گیرند و همانگونه که روزه، نماز و کثرت عبادت در این ماه، مسلمانان را  علی‌رغم اختلاف‌های مذهبی متحد می‌کند،  روز جهانی قدس نیز آمد تا مسلمانان مومن و مجاهد که در راه خدا جهاد می‌کنند را در یاری قدس، مسجدالاقصی و کلیسای رستاخیز گردهم آورد.
 
وی ادامه داد: این روز، روز انسانیت، روز مظلومان و مستضعفان است و پایه گذاری شد تا یک روز نمادین برای محوربزرگی باشد که در امتداد امت اسلامی  قرار دارد و آن محور مقاومت است.
 
هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی لبنان ادامه داد: روز قدس ایجاد شد تا امتی متفرق را متحد کند؛ امتی که می‌خواهند مجاهدت و مقاومت کنند لذا مجاهدان در لبنان سوریه، عراق، یمن، ایران، فلسطین، غزه و کرانه باختری گردهم آمده‌اند.
                                                                                             
وی با بیان این که شکر خدا محور مقاومت امروز قوی‌تر شده است به نبرد «سیف القدس» و «عملیات وحدت میادین» و پیروزی که در سوریه به دست آمد و نقش مهم فرمانده شهید قاسم سلیمانی در این پیروزی‌ها اشاره کرد.

وی افزود: این شیوه‌ای بود که امام خمینی(ره) آن را پایه گذاری کرد و امام خامنه‌ای در مسیر آن حرکت می‌کند و شهید قاسم سلیمانی و شهید عماد مغنیه و همه شهدایی که در این راه و آزادسازی به شهادت رسیدند از شاگردان امام خمینی و امام خامنه‌ای بودندو مانیز در جبهه عمل اسلامی بخشی جداناشدنی از این محور هستیم.

ارسال نظر