وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اگر امام خمینی(ره) نبود، به بیداری اسلامی امید نداشتیم
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ ۱۴:۰۹ 170
مدیر کل رادیو الرسالة در لبنان:

اگر امام خمینی(ره) نبود، به بیداری اسلامی امید نداشتیم

مدیر کل رادیو الرسالة در لبنان تاکیدکرد: سخت نیست تصور این که اگر امام خمینی (ره) نبود ما همچنان از بیداری اسلامی ناامید بودیم و از رویارویی با کشورهای استکباری می‌ترسیدیم.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، طلال حاطوم، مدیر کل رادیو الرسالة در لبنان در وبینار «امام خمینی (ره)؛ اشراق بیـداری مسلمانان» که امروز (دوشنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، تصریح کرذ: در روز ارتحال امام خمینی(ره) شکاف بزرگی در اسلام پدیدار شد و خورشیدی که امید آمیخته با ایمان به نابودی ظلم و ستم را در جان‌های ما کاشته بود، غروب کرد.

وی اظهار داشت: «ما نسلی هستیم که تصویر امام (ره) زینت منازلمان است و او جایگاهی ویژه در قلب‌های ما دارد. چرا که او انقلاب علیه طاغوتیان را شعله‌ور ساخت و در راستای تحقق آزادسازی امت اسلامی و مستضعفان از وابستگی و پیوندی که بسیاری گمان کردند، گسستنی نیست، نهضتی را برپا ساخت».

حاطوم در ادامه افزود: «سخت نیست تصور این که اگر امام خمینی (ره) نبود ما همچنان از بیداری اسلامی ناامید بودیم و از رویارویی با کشورهای استکباری می‌ترسیدیم و مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شده بود و غده سرطانی اسرائیل ریشه دوانده و خطر او بزرگنر شده بود و امت اسلامی به جای انجام اراده ملت‌های خود و گرفتن حق گمشده خود، حقوق خود را از شیطان بزرگ و کشورهای بزرگ گدایی می‌کردند». 

وی ادامه داد: «بنابراین این عصر امام خمینی است با  این تفاوت که با اقتدار، حکمت و رای امام سید علی خامنه‌ای (حفظه الله) رهبری می‌شود».

این اندیشمند لبنانی تصریح کرد: »امام خمینی (ره) دید که ثروت ملت‌ها غارت شده و هر روز به فلسطین و مقدسان آن اهانت می‌شود و ساکنان آن از اسارت و آوارگی رنج می‌برند و او پرچم اسرائیل را در قلب تهران دید لذا بر این این امام عظم و فقیه به روز لازم بود تا پرچم توحید را بالا ببرد و انقلاب اسلامی نه شرقی و نه غربی را اعلام کند».

وی انقلاب ایران را تحولی خواند که منطقه و همه جهان را به بررسی آن واداشت و تصریح کرد: «همه تلاش‌ها برای مهار این انقلاب که دشمنان روی ضعف آن به عنوان یک انقلاب جوان و بی‌تجربگی افراد آن حساب کرده بودند، شکست خورد همانگونه که تلاش برای ضربه زدن به آن از داخل و آغاز جنگ ظالمانه از خارج با شکست رو به رو شد».

حاطوم ادامه داد: «دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند آن را تحریف کرده و چشم‌ها را از دشمن اصلی که اسرائیل است برگردانده و ایران را به عنوان دشمن جایگزین معرفی کنند».

وی با بیان این که حکمت رهبری انقلاب توانست، محاصره‌ای که در طول دهه‌ها ادامه داشته بشکند و در کنار حق و مظلومان و مستضعفان جهان بایستد، گفت: «این انقلاب رو به افول نرفت بلکه به بلوغ رسید».

وی با اشاره به برگزاری انتخابات‌های متعدد در جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ایران به قدرتی بین‌المللی و منطقه‌ای تبدیل شده است که از امنیت و ثبات خود دفاع محافظت می‌کند.

این اندیشمند لبنانی در ادامه سخنان خود به مقاومت لبنان اشاره کرد و افزود: «مقاومت هر روز بر انتخاب حقیقی امت اسلامی در رویارویی با دشمن صهیونیستی تاکید می‌کند و بیان می‌کند که اراده زنده بزرگترین تحریم‌ها و چالش‌ها را شکست می‌دهد و ثابت می‌کند که دشمن صهیونیستی رژیم پوشالی و بیش از آنچه تصور می‌کنند، شکست پذیر است و ما نیز بیش از آنچه بسیاری می پندارند، قوی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکیدکرد: جهاد، انتخاب حقیقی ما و راه گرفتن حقمان در فلسطین است و ما هر توطئه‌ای را که در پی پایان دادن به مسئله مقدس ما و روی برگرداندن از حق ما باشد، محکوم می‌کنیم».

ارسال نظر