وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
علمای مسلمان به آزارهای مخالفان اعتنا نکنند
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۹:۰۱ 812
آخوند گلدی کمالی:

علمای مسلمان به آزارهای مخالفان اعتنا نکنند

مدیر حوزه علمیه خادمیه امانلی راز و جرگلان تأکید کرد: پیشوایان مسلمان نیروی خود را صرف اعتنا به آزارهای مخالفان خود نکنند چرا که در غیر این صورت دشمن به هدف خود خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آخوند گلدی کمالی، مدیر حوزه علمیه خادمیه امانلی راز و جرگلان، عصر چهارشنبه 11 اسفندماه در وبینار «پیامبر اعظم (ص) محور وحدت» که به مناسبت مبعث رسول اکرم (ص) از سوی معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک مبعث پیامبر اسلام (ص) با بیان آیات شریفه « يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا * وَدَاعِيًا إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُنِيرًا * وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ بِأَنَّ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ فَضْلًا كَبِيرًا * وَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ وَدَعْ أَذَاهُمْ وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ  وَكَفَى بِاللَّهِ وَكِيلًا» (سوره احزاب/ آیات 45 تا 48) گفت: اوصاف و کمالات نبی اکرم(ص) از شمارش فزونتر است اما در این آیات از سوره احزاب خداوند 5 صفت از اوصاف رسول خدا (ص) را بیان فرموده است.

وی افزود: خداوند ایشان را گواه، مژده رسان، بیم دهنده، دعوت کننده به سوی خدا و چراغ تابان معرفی کرده است و در ادامه آیه به پیامبر می فرماید که به مؤمنان مژده بده که برایشان از سوی خدا نعمت فراوانی است و برتری عظیمی در آخرت دارند و از کافران و منافقان فرمانبرداری نکن و بر خدا تکیه کن و همین بس که خدا حامی و مدافع باشد.

آخوند کمالی ادامه داد: به گفته بزرگان دین، خداوند متعال رسولش را در این آیه به چراغی تابان توصیف کرده است. شباهت ایشان به چراغ از آن جهت است که نور وجود آن حضرت ظلمت و کفر را از عرصه جهان نابود ساخته است. همچنین هرچه بر همگان پوشیده بود به نور وجود ایشان روشن شد. دیگر اینکه آن حضرت دوستان را وسیله سلامت و کرامت و منکران را موجب حسرت و ندامت است.

این عالم اهل سنت با اشاره به کلمه «منیراً» در آیه شریفه ذکر شده گفت: کلمه «منیراً» تأکیدی بر روشنایی بیشتر است. یعنی ایشان نه مانند چراغ های دنیایی است بلکه همواره روشن است و هیچ کس نمی تواند نور او را خاموش سازد.

وی در توضیح آیات بیان شده سوره احزاب ادامه داد: خداوند در این آیات به دنبال 5 توصیفی که از رسول خدا (ص) دارد، 5 وظیفه ایشان را نیز بیان کرده است که بشارت به مومنان، اطاعت نکردن از کافران و منافقان، اعتنا نکردن به آزارهای آنها و توکل به خداوند است.

وی افزود: تاریخ بیان می کند که پیامبر گرامی اسلام و مؤمنان نخستین، چون کوه در برابر انواع آزارها ایستادگی کرده و هرگز ننگ تسلیم و شکست را نپذیرفتند و سرانجام در اهداف خود پیروز شدند. دلیل این مقاومت و پیروزی توکل بر خدا و اعتماد بر ذات پاک او بود که همه مشکلات در برابر اراده اش سهل و آسان است.

آخوند کمالی خاطرنشان کرد: این حکمی است برای همه اعصار و قرون است که پیشوایان مسلمان نیروی خود را صرف اعتنا به ایذای مخالفان خود نکنند چرا که در صورت اعتنا کردن و مقابله با آنان دشمن به هدف خود خواهد رسید. زیرا دشمن می خواهد فکر مسلمانان را به این امور مشغول کرده و نیروهای آنان را هدر دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: بدین جهت است که امامین انقلاب، هم بنیانگذار جمهوری اسلامی و هم مقام معظم رهبری، در فرمایشات پیامبرگونه خود هیچگونه تسلیم دشمنان نشده و می بینیم که با گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب و اعمال انواع تحریم ها علیه ما، رهبر انقلاب به هیچ وجه اعتنا نکردند و با توکل بر خدا فرمان خود را صادر می کنند. این جزو همان اوصاف پیامبر اسلام است و ما نیز باید پیرو دستورات مقام معظم رهبری باشیم.

ارسال نظر