وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
نگاه سردار سلیمانی سبب تقویت وحدت میان مذاهب اسلامی شد
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۰۸:۲۸ 338
فعال فرهنگی استان خراسان جنوبی در وبینار بزرگداشت مرد آسمانی(1):

نگاه سردار سلیمانی سبب تقویت وحدت میان مذاهب اسلامی شد

فعال فرهنگی استان خراسان جنوبی تاکید کرد: از خصوصیات این مرد بزرگ این بود که به امت اسلامی نگاهی تقریبی داشتند که سبب تقویت تقریب میان مذاهب اسلامی بود.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سیده فاطمه فاضلی، فعال فرهنگی استان خراسان جنوبی در وبینار بزرگداشت مرد آسمانی(1) که به مناسبت فرارسیدن سومین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی به همت مجمع تقریب برگزار شد، به تشریح ابعاد شخصیت سردار شهید پرداخت و گفت: سردار رشید اسلام با روحیه فداکارانه و نوع دوستی خود به قلوب بسیاری از مسلمانان راه پیدا کرده بود. امری که به درستی ایشان را شایسته صفت سردار دلها نموده بود.

فاضلی در ادامه با بیان اینکه نقش سردار سلیمانی در دفاع مقدس بر هیچکس پوشیده نیست، اظهار داشت: مهربانی ویژگی بارز این شهید بود. حمایت و نوع دلسوزی و مراقبتی که از اقشار مستضعف و مردم داغدیده داشتند، موقعیت ایشان را در میان مردم ممتاز کرده بود و سبب شده بود که کمترین خبری درباره ایشان مورد توجه مردم قرار گیرد.

این فعال فرهنگی استان خراسان جنوبی در ادامه به نقش حیاتی سردار سلیمانی در مقابله با جریان تروریستی داعش در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: حضور مستمر و پرنفوذ ایشان به ویژه در کشورهایی که با بحران گروه های تروریستی رو به رو شده بودند، سبب ریشه کن شدن این گروهها شد و مانع از گسترش خطر آن در کشورهای بیشتری از منطقه شد.

او در ادامه با بیان اینکه از دیگر خصوصیات این مرد بزرگ این بود که به امت اسلامی نگاهی تقریبی داشتند که سبب تقویت تقریب میان مذاهب اسلامی بود، افزود: سیره پیامبر بر اصل برادری استوار بود و حاج قاسم از این سیره الگو برداری کرده و در همه جهات زندگی خود بهره می برد. ایشان تکیه بر وحدت داشت و به دنبال ایجاد گروه های مردمی برای حل اختلافات بود. در همین مسیر بسیاری از مجاهدان و افراد آزادی خواه با شهید سلیمانی در این مسیر همراه شدند و دعوت وی را لبیک گفتند. بدون شک حاج قاسم یک الگوی مهم برای جبهه مقاومت به شمار می آید.

فاضلی در ادامه به روایت خاطره ای از سردار پرداخت و افزود: اینک خاطره ای را بیان می کنم که خود حاج قاسم در نامه ای بازگو کردند: «من برادر کوچک شما قاسم سلیمانی هستم. حتما مرا می‌شناسید. ما به اهل سنت در همه جا خدمات زیادی انجام داده‌ایم. من شیعه هستم و شما سنی هستید. اما من هم به نوعی سنی هستم، زیرا به سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله اعتقاد دارم و انشاءالله در راه او حرکت می‌کنم و شما هم به نوعی شیعه هستید، زیرا اهل بیت علیهم السلام را دوست دارید. از قرآن کریم و صحیح بخاری و دیگر کتب موجود در خانه شما متوجه شدم که شما انسان‌های با ایمانی هستید. اولاً از شما عذر می‌خواهم و امیدوارم عذر مرا بپذیرید که خانه شما را بدون اجازه استفاده کردیم. ثانیا هر خسارتی که به منزل شما وارد شده باشد، ما آماده پرداخت آن هستیم. از سوی خودم و شما با قرآن کریم استخاره کرده‌ام و در جواب آیات سوره مبارکه فرقان در صفحات ۳۶۱ و ۳۶۲ ظاهر شد. امیدوارم که آنها را بخوانید و به حال خود و ما بیندیشید. من در خانه شما نماز خواندم و دو رکعت نماز هم به نیت شما خواندم و از خداوند متعال خواستارم که عاقبت به خیر شوید».

این فعال فرهنگی استان خراسان جنوبی ادامه داد: این نامه سردار دلها برای یک خانواده سنی مذهب بود بنابراین متوجه میشویم شخصیت ایشان برای سنی و شیعه محبوب بود. امید است بتوانیم پیرو راه این شهید باشیم.

ارسال نظر