وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سردار سلیمانی در یکپارچه سازی جنبش های مقاومت نقش ارزشمندی داشت
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۱۰:۰۲ 429
امام جمعه روانسر در وبینار بزرگداشت مرد آسمانی (2):

سردار سلیمانی در یکپارچه سازی جنبش های مقاومت نقش ارزشمندی داشت

سردار سلیمانی به دلیل فعالیت های مجاهدانه در بین مردم به عنوان قهران ملی شناخته شده است لذا بعد از شهادت ایشان بسیاری از افراد در داخل و خارج کشور خواستار محکوم سازی عاملان شهادت ایشان هستند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا سید محمد محمدی، امام جمعه روانسر در وبینار بزرگداشت مرد آسمانی(2) که به مناسبت فرارسیدن سومین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی از سوی مجمع تقریب برگزار شد، به مشکلات پیش روی جهان اسلام اشاره داشت و اظهار کرد: جهان اسلام با آن همه سابقه درخشان امروزه با مشکلات گوناگونی درگیر است. کشورهای استعمارگر با حیله های مختلف یه تضعیف کشورهای اسلامی می پردازند. در این حال مسلمانان باید علیه این دسیسه ها اقدام کنند.

ماموستا محمدی با بیان این که این مهم در ایران با پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی و نامگذاری 12 تا ۱۷ ربیع الاول به نام هفته وحدت برای پیش راندن راهبرد وحدت اتفاق افتاد، افزود: اصولی که برای تحقق وحدت مورد نیاز است توجه به نقش عالمان دینی را که وظیفه هدایت مردم را بر عهده دارند، شامل می شود. بنابراین بدون توجه به این اقشار متنفذ، راهبرد وحدت اسلامی اجرایی نخواهد شد.

امام جمعه روانسر با اشاره به این که دشمنان پس از ناامیدی از حذف اسلام و شعارهای اسلامی اکنون به فتنه انگیزی میان فرق اسلامی روی آورده اند و با توطئه شیعه هراسی و سنی هراسی بر سر وحدت اسلامی مانع تراشی می کنند، ادامه داد: آنها به وسیله عوامل خود در منطقه در سوریه بحران می آفرینند تا اذهان ملت ها را از مسایل مهم کشورهای خود و خطرات در کمین منصرف ساخته و به ماجراهای خونینی که خود تعمدا به وجود آورده اند، معطوف سازند.

او در ادامه افزود: بر همگان روشن است که آمریکای جناینکار و ایادی او در منطقه برای بر هم زدن وحدت دست به هرکاری میزنند و برای آنها شیعه و سنی فرقی ندارد و چنان چه دیدیم در عراق حتی به ایزدی ها هم رحم نکردند.

ماموستا محمدی توطئه دیگر آمریکا و رژیم صهیونیستی را عادی سازی روابط این رژیم اشغالگر با کشورهای عربی دانست و بیان کرد: علمای اهل سنت این اقدام ننگین را محکوم کردند و آن را موجب تفرقه و بر هم زننده وحدت دانستند و پشیمانی و هوشیاری حکام عرب را خواستار شدند. مقام معطم رهبری نیز میفرمایند؛ امروز دنیای اسلام نیازمند تقریب است. هدف از تقریب این است که فرقه‌های ‌اسلامی، در مقام فکر و اعتقاد به یکدیگر نزدیک بشوند. ای بسا برخی از تصورات فِرق نسبت به یکدیگر با مباحثه و مذاکره، به ‌استنتاج خوبی منتهی شود.

امام جمعه روانسر با تاکید بر این که جهاد تبیین یک فریضه است که در هیچ شرایطی از مسلمانان ساقط نمی شود، افزود: امروز دشمن به این نتیجه رسیده است که باید واقعیات و افتخارات ما را مخدوش کند از این رو ما وظیفه داریم در راستای بیانیه گام دوم انقلاب کار کنیم و در بین مردم امید آفرینی کنیم.

او با بیان این که یکی از افرادی که حقیقتا نقش بسزایی در راهبرد وحدت و تقریب داشت شهید سلیمانی بود، ادامه داد: ایشان نقشی ارزشمند در یکپارچه سازی جنبش های مقاومت در اراضی اشغالی ایفا کرد. نقش این شهید در شکل گیری محور مقامت بی بدیل است. ایشان در عین توانایی های فردی و شخصی مصداق ظرفیت فرهنگی ملت ایران و تفکر برخاسته از انقلاب اسلامی است. آرامش و امنیت حاضر در منظقه ثمره تلاش های این فرمانده عالی قدر است.

ماموستا محمدی همچنین ادامه داد: سردار سلیمانی به دلیل فعالیت های مجاهدانه در بین مردم به عنوان قهران ملی شناخته شده است لذا بعد از شهادت ایشان بسیاری از افراد در داخل و خارج کشور خواستار محکوم سازی عاملان شهادت ایشان هستند. بر اساس آخرین نتایج نظر سنجی یک مرکز مطالعات بین المللی محبوبیت سردار از 73 درصد در سال ۲۰۱۶ اکنون به ۸۳ رسیده است و این به معنای اثرگذاری ویژه این شخصیت در ایران و جهان است.  

امام جمعه روانسر در پایان تصریح نمود: شهرستان روانسر در استان کرمانشاه دارای مردمی همراه انقلاب متدین و ولایت مدار است و این ادعا با تقدیم ۱۳۴ شهید و صدها آزاده و جانباز و ایثارگر اثبات شده است. اکنون در این شهرستان وحدت بسیار خوبی برقرار است. و اهل تشیع و تسنن در اینجا برای عقاید هم احترام زیادی قایل هستند و با آرامش در کنار هم زندگی میکنند.

ارسال نظر