وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
شهید سلیمانی شخصیتی کم نظیر و جامع الاطراف بود
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۰۹:۵۹ 427
نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

شهید سلیمانی شخصیتی کم نظیر و جامع الاطراف بود

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تأکید کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی باید به عنوان یک فرهنگ در حوزه ها، مدارس و دانشگاههای ما به صورت نظری و عینی تدریس شود که صورت عینی آن خود حاج قاسم است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله سید کاظم نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان در وبینار بزرگداشت مردآسمانی(2) که به همت معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت سالگرد شهید سلیمانی و قدردانی از برگزار کنندگان این وبینار گفت:شایسه است، ملت ایران و منطقه به خاطر خدمات مهمی که این شهید در سطح کشور و منطقه انجام دادند، روح بزرگ ایشان را ارج نهند و تلاش شود، مکتب سازنده ایشان در همه جوامع اسلامی روز به روز رشد و رونق بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی یک مرد کم نظیر و جامع الاطراف بود و  شخصیتی یک بعدی نبود؛ هم مرد میدان جنگ و هم دیپلمات بود؛ او همچنین مرد میدان عرفان و دعا و تهجد بود.

آیت الله نور مفیدی تأکید کرد: شهید سلیمانی در عین قدرتمندی متواضع بود؛ بسیار پرکار و دائما مشغول بود، اما در عین حال روابط عاطفی نسبت به خانواده و مردم را از یاد نمی برد.

وی افزود: شهید سلیمانی انسانی بسیار باصلابت و در عین حال خیلی مهربان و مصداق آیه «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» بود. اعتقاد داشت همه آنهایی که زیر چتر این انقلاب زندگی می کنند، با هر سیلقه و گرایشی که هستند، همه فرزندان این انقلاب هستند.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: مهمترین کار او حرکتی بود که راجع به کل منطقه انجام داد و آن هدف بزرگ امام و مقام معظم رهبری یعنی خارج کردن نیروهای بیگانه و قدرتهای بزرگ از جمله آمریکا از خاورمیانه بود.

وی در ادامه به مقدمه ای از نحوه به وجود آمدن داعش و اهداف آن در منطقه اشاره کرد و گفت:تنها مرد میدان مقابله با این گروه تروریستی خطرناک،حاج قاسم سلیمانی بود.حاج قاسم زمانی آمد که نیروهای داعش به پشت دروازه های دمشق رسیده و تقریبا یک سوم عراق را نیز اشغال کرده بودند.

حاج قاسم و یارانش از هسته های مقاومت، در مسیر مقابله با گروه آمریکایی- صهیونیستی داعش کاری کردند کارستان و ایشان صریحا مرگ داعش را اعلام و ضربه سنگینی به اهداف راهبردی آمریکا وارد کرد.آمریکایی که آمده بود تا زیر چتر داعش و با شعارهای اسلامی بر کل منطقه و از جمله ایران مسلط شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان گلستان، با تأکید بر اینکه مکتب حاج قاسم منطقه و ایران را در مقابل تهاجم آمریکایی ها مصون کرد، اظهار داشت: حاج قاسم خیلی به گردن ما و منطقه حق دارد و همه منطقه برای او احترام ویژه ای قائلند چون عمق خدمات ایشان را لمس کرده اند و اگر رشادتها و ایثارگریهای شهید سلیمانی در منطقه نبود، معلوم نبود وضعیت ایران به کجا رسیده بود.

وی با طرح سوالی گفت: چنین شخصیتهایی در چه زمینه ها و در چه کلاسهایی تربیت می شوند؟ آیا دنیا می تواند چنین سربازی با چنین ویژگیهای منحصر به فردی که جمع بین اضداد بود را تربیت کند؟ در نهایت قدرت تواضع داشت،در نهایت صلابت،مهربان و در نهایت جنگجویی مرد تضرع بود و در نهایت پرکاری غافل از مسائل عاطفی نبود و این فقط در مکتب اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و  امام حسین(ع) امکان پذیر است.امثال شهید سلیمانی نمونه های واقعی پرورش یافتگان مکتب اسلام هستند.

 امام جمعه گرگان خاطر نشان کرد: ایران و مردم ایران اگر می خواهند از همه جهات پیشرفت و عزت و سربلندی داشته باشند و به تمدن نوین اسلامی برسند،راهی جز پیمودن مکتب حاج قاسم ندارند و مکتب ایشان باید به عنوان یک فرهنگ در حوزه ها، مدارس و دانشگاههای ما به صورت نظری و عینی تدریس شود که صورت عینی آن خود حاج قاسم است.

خداوند ایشان و  شهید ابومهدی المهندس و همه شهدای مدافع حرم و ...را در بالاترین درجه شهدا قرار دهد.

ارسال نظر