وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سردار سلیمانی؛ الگوی آزادی خواهی و مقاومت
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۱۰:۰۰ 432
نماینده ولی فقیه در استان کردستان در وبینار بزرگداشت مرد آسمانی(2):

سردار سلیمانی؛ الگوی آزادی خواهی و مقاومت

اگر اسلام را در چارچوب یک امت واحده ببینیم دیگر رنگ و نژاد و مذهب مورد توجه قرار نمی گیرد و اصل قضیه یک نگاه انسانی جهان شمول است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پور ذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در وبینار بزرگداشت مرد آسمانی(2) که به مناسبت فرارسیدن سومین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی از سوی مجمع تقریب برگزار شد، دغدغه های سردار شهید سلیمانی در کشورهای جهان اسلام را مورد توجه قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی و چهره های برجسته ای همچون سردار شهید سلیمانی همواره نگران تحولاتی بوده اند که کشورهای مسلمان در مسیر مقابله با دشمنان با آنها رو به رو بوده اند. این نگرانی البته منحصر به مذهب و محدوده جغرافیایی خاصی نبوده است بلکه هرکجا که ندای آزادی خواهی و مقاومت برخواسته است، هم جمهوری اسلامی ایران و هم شخصیت بزرگی همچون سردار شهید به حمایت از آن برخاسته اند و با گام نهادن در این مسیر به این نداها پاسخ داده و درصدد تقویت و کمک به آنجا بوده اند.

حجت الاسلام پور ذهبی در ادامه با بیان این که سردار سلیمانی نقطه اول تقویت جبهه مقاومت بوده است، افزود: در این مسیر اهمیتی نداشته است که ندای حق خواهی و مبارزه با خشونت و ستم در عراق یا افغانستان یا یمن فلسطین یا سوریه یا هرجای دیگری بوده است بلکه جمهوری اسلامی همراه با بزرگان خود در طرف حق و مقاومت ایستاده است.

او با تصریح این که در این جبهه توجه به تقریب مذاهب اسلامی بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: حاج قاسم با ترسیم یک جغرافیای انسانی این مساله را تحقق بخشید. مهم این است که همه مسلمانان متدین به دین اسلام هستند. در این میان موضوع تقریب یکی از موضوعات بسیار مهم در جهان اسلام است. کسانی که این راه را ارزش می نهند در زمره مجاهدان راه خدا به شمار می روند. شهید سلیمانی به این هدف مهم یعنی تقریب و همبستگی میان مسلمانان اعتقاد داشت و برای تحقق آن گام برداشت که نتایج بسیار پربرکتی به دنبال داشت. 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به موضوع امت واحده تصریح کرد: اگر اسلام را در چارچوب یک امت واحده ببینیم دیگر رنگ و نژاد و مذهب مورد توجه قرار نمی گیرد و اصل قضیه یک نگاه انسانی جهان شمول است. این در حالی است که برای دعوت به حقانیت به ویژه در جهان اسلام نیاز است که ملت های مسلمان به یکدیگر بپیوندند و یک امت متحد را تشکیل دهند که بتواند در برابر زورگویان و مستکبران استقامت داشته باشد.

او در نهایت بیان داشت: برای تحقق این معنا و هدف مهم اقدامات اعتقادی و حتی نظامی صورت گرفته است. در این راستا سردار سلیمانی با مبارزه با خشونت و گروههای تروریستی سعی کرده قدم مهمی برای رفع چالش های کشورهای مسلمان بردارد. از این رو او به عنوان یک شخصیت اخلاقی و معنوی و دوست داشتنی مورد توجه بسیاری در جهان اسلام قرار گرفته است. چنان که بسیاری بعد از ملاقات با ایشان تشنه هدف مقدس تشکیل امت واحده شدند.

ارسال نظر