وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
شهید سلیمانی جان خود را برای حفظ وحدت و نجات امت اسلام فدا کرد
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۱۰:۰۸ 585
امام جمعه کرمانشاه در وبینار بزرگداشت مرد آسمانی(2):

شهید سلیمانی جان خود را برای حفظ وحدت و نجات امت اسلام فدا کرد

سردار سلیمانی واقعا به دنبال شهادت بود و چنان محبوب بود که شهادتش غم بزرگی را در دل ها نشاند هم زندگی آبرومندی داشت و هم بزگوارانه شهید شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در وبینار بزرگداشت مرد آسمانی(2) که به مناسبت فرارسیدن سومین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی از سوی مجمع تقریب برگزار شد، به ویژگی های اخلاقی و ارزشی سردار سلیمانی اشاره کرد و با بیان این که سردار قاسم سلیمانی انسان بزرگی بود که قرن ها شبیه او پیدا نخواهد شد، بیان داشت: سردار سلیمانی یک شخصیت دارای اندیشه و تفکر بود و روایات و صحبت های زیادی درباره نحوه مدیریت و ابتکار عمل در پیگیری امور تحت هدایت ایشان نقل شده است.
او ابتدا به عنوان یک فرمانده که از اهالی کرمان بود، خدمات شایسته و فراموش نشدنی ای برای مردم شهرهای مختلف این استان عرضه کرد. حمایت ویژه ای از خانواده های شهدای این استان داشت و لحظه ای از وضعیت این خانواده ها غفلت نمی نمود. در ایام محرم حسینیه های بزرگی در سراسر استان برپا می کرد و در عین عزاداری به امور همه مردم رسیدگی می نمود. وقتی ایشان می خواست از مسئولیت خود در کرمان خداحافظی کند، می گفت که من خانواده های شهدا را مانند خانوادههای بزرگان می دانم و همیشه کارهای آنها را انجام داده ام و حالا ناراحت رفتن خود هستم.  

او با اشاره به نقش سردار سلیمانی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در برخی از نواحی استان کرمان افزود: وقتی موضوع قاچاقچیان مواد مخدر در برخی از حوالی شهرهای استان کرمان مطرح بود، ائمه جمعه از رهبر معظم انقلاب خواستند تا حاج قاسم را مسئول مبارزه با این موضوع نماید. وقتی سردار سلیمانی بعد از موافقت با این مساله عهده دار امور مبارزه با قاچاقچیان شد، فقط از زور اسلحه استفاده نکرد بلکه بیشتر از آن تلاش کرد بسیاری از کسانی را که وارد این راه نادرست شده بودند با دادن کار و زمین کمک کند. یعنی  بسیار با تدبیر بود و فقط با اسلحه کار نمی کرد.

آیت الله علما در ادامه افزود: یکی از ویژگی های ایشان این بود اگر می دانست اگر کسی اهل فضیلت است از او درخواست نصیحت می کرد وارسته و مربی خیلی خوبی بود. با تربیت الهی همه فرماندهان را مدیریت می کرد در همه کارها اهل مقاومت و ایستادگی بود. هر شهری که برای سخنرانی می رفت مردم به او اقبال داشتند و بسیار محبوب بود بسیاری از شهدای اهل حرم مرید او بودند اگر نظری درباره شخصی می داد، نظر ایشان مرجع و مورد قبول بود.
 
امام جمعه کرمانشاه همچنین ادامه داد: رهبری به عنوان رفیق خوب و صمیمی از ایشان یاد کرده اند. سردار اهل عمل بود و به آن چه که بلد بود، عمل می کرد. او در سوریه به منزل اهل سنتی رفته بود نماز خوانده بود و بعد یادداشت گذاشته بود که نماز خواندیم و چاره ای نداشتیم و شماره خود را داده بود تا هر کاری داشتند تماس بگیرند.

او در نهایت تصریح کرد: سردار واقعا به دنبال شهادت بود و چنان محبوب بود که شهادتش غم بزرگی را در دل ها نشاند هم زندگی آبرومندی داشت و هم بزگوارانه شهید شد چنان که مقام معظم رهبری بابت شهادت ایشان بسیار متاسف شدند. این در حالی است که تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری همواره  حفظ وحدت بود که این هدف در اقدامات این شهید بزرگوار همیشه نمود داشت و در اخر هم جان خود را در راه تحقق وحدت و نجات مسلمانان از دست دشمنان فدا کرد. وبا تلافی دشمنان اسلام از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

ارسال نظر