وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
شهید سلیمانی، یک الگوی ممتاز و قابل رجوع برای همه آزادگان و احرار جهان است/ جامع نگری از ویژگیهای برجسته اوست
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۰۸:۳۲ 358
مسئول جامعه بسیج زنان کشور:

شهید سلیمانی، یک الگوی ممتاز و قابل رجوع برای همه آزادگان و احرار جهان است/ جامع نگری از ویژگیهای برجسته اوست

مسئول جامعه بسیج زنان کشور تصریح کرد: از ویژگیهای سردار سلیمانی، ایمان به دین مبین اسلام، ایمان به انقلاب اسلامی و رهبری آن، ایمان او به رسالت نظام مقدس اسلامی، ایمان او به حقانیت مبارزه با استکبار و صهیونیسم بین الملل و ایمان او به یاری رساندن به مستضعفان است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مینا بیابانی مسئول جامعه بسیج زنان کشور در وبینار بزرگداشت مردآسمانی (1) که به همت معاونت امور ایران-اداره بانوان مجمع تقریب برگزار شد، اظهار داشت: سردار سلیمانی که پرورش یافته انقلاب اسلامی و نظام ولایت فقیه است، دارای ویژگی هایی است که این ویژگی ها، شخصیت او را به عنوان شخصیتی منحصر به فرد و ممتاز معرفی می کند.

وی تصریح کرد: جبهه مقاومت با مأموریت حمایت از نهضتها و سازماندهی هسته های مقاومت در منطقه، از تفکر نظام ولایت فقیه و رهبری امامین انقلاب و اسلام ناب، نشأت گرفته است، لکن تفکر صدور انقلاب اسلامی، عملا توسط شهید سلیمانی به عنوان فرمانده میدان، مدیریت و محقق شد.

بیابانی گفت: اولین ویژگی این شهید ایمان به دین مبین اسلام، انقلاب اسلامی و رهبری آن، ایمان او به رسالت نظام مقدس اسلامی، ایمان او به حقانیت مبارزه با استکبار و صهیونیسم بین الملل و ایمان او به یاری رساندن به مستضعفان است.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی با داشتن این درجه از ایمان، در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن با ورود به عرصه های مجاهدتهای نهضتی، با وجود فراز و نشیبهای حیرت آور، هیچ گاه خسته و نا امید و مأیوس از پیمودن راه و هدف مقدس خود نشد و از این منظر، عمق بینش و ایمان حاج قاسم برجسته و بسیار منحصر به فرد و ممتاز است.

مسئول جامعه بسیج زنان کشور تصریح کرد: با نگاه به عرصه های سخت دفاع مقدس و جبهه مقاومت در می یابیم که حاج قاسم، به دلیل شدت دشمنی ها در مسیر مجاهدت خود و پیشبرد اهداف با خطرهای بسیار شدید و سختی موجه شده،  لکن آنچه عنصر رخوت و ترس و سردرگمی را از حوزه عمل او دور کرده بود، شجاعت مؤمنانه و توکلش به خدا بوده است، بنابراین از این منظر می توان گفت، وجود شجاعت و در عین حال توکل در نقش آفرینی این شهید سعید از دیگر مشخصه های ممتاز و برجسته اوست.

وی افزود:خدمت جهادی چهار دهه شهید سلیمانی، عملا در عرصه های نظامی و به تأویلی دیگر در صحنه های سخت و بحرانی بوده است و سوابق عملکرد او حاکی است، اراده شکست ناپذیر، تصمیم گیری بر مبنای شناخت، هدایت و رهبری امور را تماما با موفقیت به پیش برده است؛ بنابراین او فرزند شجاع و قهرمان ملت، از مردان شناخته شده در عرصه های سخت و بحرانی است.

بیابانی ادامه داد: او تربیت شده صحنه های سخت و بحران بوده است، لذا این جلوه مدیریت و فرماندهی او که در شرایط سخت و بحرانی شکل گرفته است، باید مورد توجه قرار داده شود.مدیران و فرماندهانی که در کوران بحران رشد و به بالندگی رسیدند، همچنان آهن گداخته ای هستند که در کوره آتش آبدیده شده اند و این نوع مدیریتهای کار آزموده را نمی شود با مدیریت تئوریک و دانشگاهی مقایسه کرد.

مسئول جامعه بسیج زنان کشور خاطرنشان کرد: از دیگر مشخصه های منحصر به فرد شهید سلیمانی، جامع نگری و آینده نگری اوست.شهید سلیمانی پس از ورود به صحنه جبهه مقاومت، در اندک زمانی توانست، شناخت دقیق از کانونهای مقاومت در منطقه، همانند  فلسطین، لبنان، سوریه، افغانستان، عراق و یمن را به دست آورد و بر مبنای روند شناسی درست از حوادث، هسته های مقاومت را سازماندهی کند و یک مدیریت گسترده؛ متنوع و هدفمند که مورد مطالبه انقلاب اسلامی و امامین انقلاب بوده است را در منطقه سامان دهد و این جغرافیای گسترده منطقه ای را که هر یک با پدیده های متنوع و متفاوت مواجه بوده است، سازماندهی کند و ضمن تحمیل شکستهای پی در پی به دشمنان تروریستی-آمریکایی و  صهیونیستی-عربی و تکفیری، پیروزی در جبهه اسلام را به ارمغان آورد.

وی اضافه کرد: سوابق عملکردی شهید سلیمانی، حاکی از آن است که او تربیت شده جبهه نظامی است، لکن در عین حال جبهه مقاومت و شرایط آن ایجاب می کرد، تا فعالیتهای سیاسی با هدف هم افزایی قدرت و همسو سازی اهداف، همراه با جهاد و مبارزه به نفع جبهه مقاومت رقم بخورد.

بیابانی یادآور شد: شهید سلیمانی در کسوت نظامی گری یک سیاست‌دان و دیپلمات قوی بوده که توانسته است،  ضمن برقراری تعامل و روابط با کانونهای قدرت خود در منطقه، حتی با دشمنان یک نوع ارتباط دیپماتیک را در سرلوحه کار خود قرار دهد و مسیرهای مأموریت خود را از این طریق تسهیل و تسریع کند.از این جهت رزمندگان جبهه مقاومت از اقوام و حتی مذاهب مختلف، سازماندهی و شکل گرفته است.

وی افزود: بدیهی است که کار فرهنگی و برقراری معنویت در این سازمان گسترده، با تفکر و اندیشه های متفاوت، کاری بسیار دشوار و پیچیده است، آنچنان که او توانست رزمندگان افغانستانی، پاکستانی، ایرانی، عراقی، یمنی، لبنانی، فلسطینی، آفریقایی و ... را در یک ارتش منطقه ای به نام جبهه مقاومت، سازماندهی،تربیت و به کارگیری کند.

مسئول جامعه بسیج زنان کشور در پایان گفت:با نگاه به ابعاد شخصیتی، اندیشه ای و عملکردی شهید سلیمانی، می توان با جرأت او را صاحب یک مکتب نهضتی و جهادی و یک قهرمان جهانی معرفی کرد که دارای ویژگیهای منحصر به فردی بوده و در عصر کنونی به عنوان یک الگوی ممتاز و قابل رجوع  برای همه آزادگان و احرار جهان مطرح  است.

ارسال نظر