وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
شهید سلیمانی صدای انسانیت و آزادی و عدالت بود/بصیرت و پایداری و شجاعت را از او آموخته ایم
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۰۹:۴۳ 391
محقق لبنانی:

شهید سلیمانی صدای انسانیت و آزادی و عدالت بود/بصیرت و پایداری و شجاعت را از او آموخته ایم

استاد دانشگاه لبنان تصریح کرد: شهید سلیمانی همچنان در بین ما زنده است و مبارزه می کند، همه ما اعم از زن و مرد قاسم سلیمانی هستیم و از او عزم و بصیرت و پایداری و ثبات و شجاعت را یاد گرفته ایم.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «راغده مصری» استاد دانشگاه و محقق لبنانی در وبینار بین المللی شهید سلیمانی شهید وحدت، اقتدار امت که به همت مجمع تقریب برگزار شد، با یادی از شهدای مقاومت در عرصه های مختلف و گرامیداشت شهید سلیمانی گفت: این شهید بزرگوار، فرا مذهبی و از مرزهای قومی  و مذهبی و دینی و ... گذشته بود و برقراری وحدت اسلامی و تقویت این وحدت را دنبال می کرد. او به اصول انقلاب اسلامی که امام خمینی(ره) آن را برای بیداری اسلامی مطرح کرده بود و به ارزشهای اسلامی و انسانی از جمله آزادی انسان و عدالت اعتقاد داشت.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی، اصول انقلاب اسلامی را با خود حمل می کرد که امام خمینی(ره) به منظور ایجاد وحدت بین امت اسلامی آن را پایه گذاری کرده بود و یکی از اهداف اصلی آن فلسطین بود و مسأله فلسطین را از یک مسأله عربی و قومی به یک مسأله اسلامی و بلکه جهانی تبدیل کرد.

راغده مصری گفت: فلسطین مسأله ای است که امام خمینی(ره) در راستای وحدت مسلمانان و وحدت صفوفشان بر آن تمرکز کرد، ایشان همچنین روز قدس را به عنوان روزی برای حمایت از مستضعفین کل دنیا معرفی کرد و شهید سلیمانی نیز با ثبات و پایداری در همین مسیر حرکت و هم و غم امت را با خود حمل کرد و در راه رسیدن به اهداف خود با تمام قوا تلاش کرد.

وی افزود: شهید سلیمانی صدای انسانیت و انقلاب و آزادی و عدالت بود؛ از کشوری به کشور دیگر می رفت، در حالی که این هم و غمها را با خود حمل می کرد و عمل وحدتگرای خود را در کل جهان برای پیروزی قضیه فلسطین و مقابله با استکبار آغاز کرد. 

محقق لبنانی تصریح کرد: این شهید بزرگ، در توسعه ابزارهای مقاومت و مجهز کردن و حمایت از آن با انحاء مختلف تلاش زیادی کرد، از موانع عبور کرد و به فلسطین رفت؛ هم و غم او فلسطین و مجهز ساختن و آماده کردن و آموزش به آنها بود. او شریک بسیاری از پیروزیهای محور مقاومت بود و همچنان هم به واسطه اقداماتی که انجام داده است، در این پیروزی ها شریک است.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی همچنان در بین ما زنده است و مبارزه می کند، همه ما اعم از زن و مرد قاسم سلیمانی هستیم و از او عزم و بصیرت و پایداری و ثبات و شجاعت را یاد گرفته ایم.

راغده مصری خاطر نشان کرد: سلیمانی، الگویی از یک انسان کامل در عصر حاضر بود که علی رغم نقش جهادی و نظامی و علی رغم همه دردها و رنج ها، هیچ گاه خسته نشد و پیوسته در حال تلاش بود؛ هیچ گاه از گلوله دشمن نهراسید و حامی و همنشین مجاهدان بود و به آنها شجاعت می بخشید؛ او تفاوتی بین مذهب و یا طایفه ای قائل نبود، بلکه برای انسان در تلاش بوده و پیوسته در پی رضای خداوند بود.

عهد می بندیم که مسیر وحدتگرای او را ادامه دهیم و ایمان داریم که پیروزی نزدیک است .

ارسال نظر