وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سردار سلیمانی شخصیتی شجاع در مقابل مستکبران بود
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۰۸:۳۱ 371
فعال فرهنگی استان سیستان و بلوچستان در وبینار بزرگداشت مرد آسمانی(1):

سردار سلیمانی شخصیتی شجاع در مقابل مستکبران بود

امروز خون یک سردار ایرانی ریخته شد و در پی ریخته شدن خون، هزاران بلکه میلیون ها سردار سلیمانی در سرتاسر گیتی به پا برخاسته اند تا با دست در دست یکدیگر نهادن کشوری آباد و یکپارچه و متحد شکل گیرد و دشمنان لحظه ای خیال عبور از این سد محکم را در ذهن خود نپرورانند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، کرد زابلی، فعال فرهنگی استان سیستان و بلوچستان در وبینار بزرگداشت مرد آسمانی(1) که به مناسبت فرارسیدن سومین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی به همت مجمع تقریب برگزار شد، به نقش سردار شهید در ایجاد مودت و مقابله با ستم دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز خون یک سردار ایرانی ریخته شد و در پی ریخته شدن خون، هزاران بلکه میلیون ها سردار سلیمانی در سرتاسر گیتی به پا برخاسته اند تا با دست در دست یکدیگر نهادن کشوری آباد و یکپارچه و متحد شکل گیرد و دشمنان لحظه ای خیال عبور از این سد محکم را در ذهن خود نپرورانند.

کرد زابلی با بیان این که حاج قاسم سلیمانی عزیز مردم بودند، هستند و خواهند بود، ادامه داد: نفوذ معنوی سردار پس از شهادت ایشان نه تنها از میان نرفت که حتی افزایش یافت و پس از گذر 3 سال نه تنها از یادها نرفته که عزیزتر شده است. ویژگی ای که از خصایل مردان بزرگ خداست. همچون امام حسین (ع) که راه و روش ایشان الگوی همه مسلمانان، خصلت های این شهید نیز الگوی همه مردم مسلمان ایران است.

این فعال فرهنگی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سرود «سلام فرمانده» که زمزمه عام و خاص و کودک و جوان و نوجوان است، خود نشان دهنده ی محبوبیت این بزرگوار در بین تمام مردم ایران و حتی خارج از مرزها است، ادامه داد:  سردار سلیمانی انسانی آخرت گرا و عملگرا بودند. ساده زیستی سیره ایشان بود و دنبال تجمل گرایی و رانت خواری نبوده و این یکی از دلایل محبوبیت ایشان بوده و هست. سردار 2 خصلت اخلاص و صداقت را داشتند. این دو همانند 2 اکسیر هستند که هر انسانی که هرمقدار از این اکسیر ها را به دست بیاورد به همان اندازه بزرگ و عزیز می شود.

او با بیان این که قلب ایشان مالامال از محبت مستضعفان بود، ادامه داد: سردار شخصیتی شجاع در مقابل مستکبران بود. سخنرانی های ایشان بسیار لرزه بر اندام ظالمان می انداخت. ایشان با وجود جایگاه بالایی که در سطح نظامی داشت، هرگز به دنبال هیچ بهره برداری برای خود و خانواده اش نبود. کمتر مدیر ارشدی را می توان یافت که در مقام بالایی باشد و میان خانواده و بستگان خود با سایرین تفاوتی قائل نشود اما سردار سلیمانی همان رفتاری را با خانواده خود داشت که با دیگران به همین دلیل مردم او را مانند پدر میدانستند.

این فعال فرهنگی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه فروتنی و تواضع سردار سلیمانی  مثال زدنی بود، تصریح کرد: ایشان اهل گروه گرایی و گرایش های جناحی نبود هرچند خط قرمزهایی داشت اما لبخندشان برای همه از هر حزبی به یک اندازه بود. سردار به این دلیل محبوب تمام قلوب مردم شد که خصوصیات صادقانه ای داشت. خداوند در قرآن وعده داده است اگر کسی به این سطح از ایمان و عمل صالح برسد محبوب قلب ها خواهد بود. او به مفهوم واقعی فردی ولایت مدار و سرباز واقعی مقام معطم رهبری بود.

ارسال نظر