وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دفاع از برادرانمان در غزه واجب دینی و انسانی است
۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۴:۱۰ 77
اتحادیه جهانی علمای مسلمان:

دفاع از برادرانمان در غزه واجب دینی و انسانی است

اتحادیه جهانی علمای مسلمان، با صدور بیانیه‌ای دفاع از مردم مظلوم غزه در برابر ظلم و تجاوز را فریضه‌ای دینی، واقعیتی حقیقی و واجبی انسانی خواند.


به گزارش خبرگزاری تقریب، در بیانیه اتحادیه جهانی علمای مسلمان آمده است: اتحادیه جهانی علمای مسلمان با درخواست فوری از مسلمانان سراسر جهان، از آنها می‌خواهد تا با تمام تلاش خود برای حمایت از کودکان، زنان و سالمندان مظلوم ، در کنار برادران خود در نوار غزه باشند. تلاش کنید تا با تمام ابزارهای سیاسی و رسانه‌ای این بی عدالتی بزرگ را به اطلاع عموم برسانید و همه نیروها و نهادهای امت اسلامی را برای این منظور بسیج و متحد کنید.

در ادامه تاکید شده است: آثار این جنایات از سوی اشغالگران روزبه‌روز بدتر شده، نسبت به وقوع یک فاجعه بزرگ انسانی هشدار می‌دهد و وظیفه شرعی ایجاب می‌کند که در مقابل ظلم و تجاوز متحد باشیم و ادعاهای دشمن را که مبتنی بر دروغ وتهمت است، رد کنیم. 

اتحادیه علمای مسلمان با تاکید بر لزوم تلاش با همه ابزارها برای متقاعد کردن مردم کشورهای حامی آرمان فلسطین، و مردم آزاده جهان، برای حمایت از برادرانمان در غزه، تصریح کرد: حمایت از مردم فلسطین در آرمان عادلانه خود، رفع محاصره و توقف جنگ ناعادلانه علیه مردم غزه، صرفاً یک وظیفه برگرفته از عواطف سالم انسانی نیست بلکه یک تکلیف قطعی دینی و یک وظیفه مقدس است که دین اسلام و همبستگی انسانی آن را اقتضا می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: از این رو، باردیگر تأکید می‌کنیم که این تلاش‌های مبارک دلیلی بر نزدیک شدن به نصرت الهی و پیروزی عدل خواهد بود، همچنین تأکید می‌کنیم که این از جمله کارهای بزرگی است که ما را به خداوند متعال تقرب می بخشد و عظمت امت اسلامی و انسجام آن در رویارویی با چالش‌ها در آن متجلی می‌شود.

خداوند متعال می‌فرماید: [..وَإِنِ اسْتَنصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ..] (سورة الأنفال:72).

گفتنی است، اتحادیه جهانی علمای مسلمان از ابتدای آغاز حملات وحشیانه رژیم اسرائیل به نوار غزه با صدور چندین بیانیه، حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع و مقاومت غزه را با همه ابزارهای موجود نزد حکومت‌ها و ملت‌های عربی و اسلامی واجب دینی اعلام کرده است.

ارسال نظر