وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
فعال تونسی: اتحاد تنها راه شکست رژیم صهیونیستی است
۱۴۰۳/۰۱/۲۰ ۱۳:۴۴ 282

فعال تونسی: اتحاد تنها راه شکست رژیم صهیونیستی است

مدیر انجمن فرهنگی الهدی و فعال اجتماعی تونسی تأکید کرد، روز جهانی قدس به مسلمانان و آزادگان جهان یادآوری می‌کند که هیچ گزینه‌ای به جز مقاومت وجود ندارد و تنها راه برای دستیابی به پیروزی نهایی در فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی، اتحاد است.


به گزارش خبرگزاری تقریب، "ذهبیه الفاهم" در وبینار "روز جهانى قدس و ضرورت وحدت و مقاومت براى پیروزی نهایی در فلسطین" گفت: روز جهانی قدس از ایام الله و روز فریاد و بیداری همه مسلمانان و آزادگان جهان برای تحقق پیروزی نهایی در فلسطین است.

وی افزود: اعلام روز جهانی قدس 6 ماه پس از بازگشت تاریخی امام خمینی (قدس سره) به ایران و 4 ماه پس از تأسیس جمهوری اسلامی ایران در سال 1979 صورت گرفت که این امر بیانگر اولویت مسئله فلسطین در اندیشه امام خمینی است.

این فعال اجتماعی تونسی خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس فقط متعلق به مسلمان نیست بلکه یک روز جهانی است و باید اشاره کرد که امام خمینی به این مسئله بعد جهانی بخشید و آن را الگویی برای نبرد بین حق و باطل قرار داد، همانطور که در سخنان ایشان آمده است: "مسئله قدس، یک مسئله شخصی نیست، و یک مسئله مخصوص به یک کشور و یا یک مسئله مخصوص به مسلمین جهان در عصر حاضر نیست، بلکه حادثه‌ای است برای موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده."

وی خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس، روز بیداری و بصیرت است که صهیونیست‌ها و حامیان و مزدوران و پیروانشان را به لرزه انداخته است.

مدیر انجمن فرهنگی الهدی گفت: روز جهانی قدس، روز بیداری کسانی است که فکر می‌کردند هیچ کسی برای دفاع از قدس وجود ندارد؛ روزی که برای اثبات موضع حق و دعوت به جهاد و قیام همه ملت‌های دنیا است.

ذهبیه الفاهم افزود: حرکت در مسیر حق و برای حقیقت از کارهای بسیار بزرگ و صالح است و از بزرگترین کارهایی است که انسان به وسیله آن به خداوند نزدیک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سخن امام خمینی (قدس سره) درباره این که اسرائیل غده سرطانی است و باید محو شود، سخنی کاملا به‌جا و صحیح است چرا که سخنان علمای با تقوا، نور و حقیقت است.

ذهبیه الفاهم تأکیدکرد: امروز به همه دنیا ثابت شده است که ذات رژیم صهیونیستی فاسد است و همواره به دنبال فساد در همه مسائل و زمینه‌هاست، این رژیم به مقدسات اهانت کرده و همه قوانین را نقض می‌کند و زیر پا می‌گذارد و در حال نسل کشی است و در جنگ جنایتکارانه خود علیه ملت مظلوم فلسطین، در مقابل چشم همه مردم جهان، سیاست زمین‌های سوخته را در پیش گرفته است.

وی افزود: با وجود جنایات رژیم صهیونیستی در قدس و مسجد الاقصی و نقض همه قوانین از سوی این رژیم، ما از رژیم‌های عربی چیزی به‌جز ترس و تسلیم ندیدیم.

این فعال اجتماعی تونسی خاطرنشان کرد: محور مقاومت به تنهایی در حال حمایت از ملت فلسطین است و آزادگان جهان نیز به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم از راه‌های مختلف مانند تحریم کالاهای شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی، از فلسطینی‌ها پشتیبانی‌ می‌کنند.

ذهبیه الفاهم در ادامه گفت: محور مقاومت و آزادگان جهان همچنین با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی‌ها و نیز از طریق تریببون‌های رسانه‌ای و برگزاری همایش‌ها در حال حمایت معنوی از مردم فلسطین هستند.

وی تأکید کرد: به جز اتحاد، هیچ راه دیگری برای رهایی از این غده سرطانی وجود ندارد و این همان راهی است که امام خمینی ما را به آن فراخواند.

مدیر انجمن فرهنگی الهدی گفت: امام خمینی در مواضع و سخنان صریح و انقلابی خود، ما را به وحدت، یاری مستضعفان در فلسطین، بازگرداندن حق به صاحبانش، شکست باطل و مقابله با ظلم با همه ابزار در دسترس فرا خواند؛ چرا که دفاع از زمین و ناموس و مقدسات همان جهاد و عمل به واجبات است، و مقابله با این دشمن و تحقق پیروزی و آزادسازی فلسطین بدون مقاومت در سایه وحدت همه مسلمانان و آزادگان جهان ممکن نخواهد بود.

ذهبیه الفاهم تأکید کرد: به همین دلیل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هرسال، بعنوان روز جهانی قدس تعیین شده تا به همه مسلمانان مسئولیت‌ها و وظایفشان در قبال دین و مقدسات یادآوری شود. این یکی از ایام الله است که باید همیشه آن را به یاد داشته باشیم.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و نسل کشی و کشتار مردم و هدف قرار دادن بیمارستانها و مساجد و خانه‌ها، گفت: روز جهانی قدس به مسلمانان و آزادگان جهان یادآوری می‌کند که هیچ گزینه‌ای به جز مقاومت جهانی وجود ندارد و تنها راه برای دستیابی به پیروزی نهایی در فلسطین، اتحاد است، و رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی در حال نابودی است.

ارسال نظر