وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
زنان در جامعه اسلامی پرچمداران تربیت نسل و جبهه فرهنگی مقاومت هستند
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ ۰۸:۱۹ 166
مدرس دانشگاه و فعال فرهنگی کشورمان:

زنان در جامعه اسلامی پرچمداران تربیت نسل و جبهه فرهنگی مقاومت هستند

معصومه عبداللهی، مدرس دانشگاه و فعال فرهنگی کشورمان با بیان این که زنان در جامعه اسلامی پرچمداران تربیت نسل و جبهه فرهنگی مقاومت هستند، تصریح کرد: نسل‌های تربیت شده از سوی این زنان مستکبران شیطان گرا و به ظاهر ابرقدرت جهان را به زانو درآورده‌اند.


به گزارش خبرگزاری تقریب، معصومه عبداللهی، مدرس دانشگاه و فعال فرهنگی کشورمان در بیست و یکمین وبینار طوفان الاقصی با عنوان «نقش بانوان در مقاومت اسلامی و فلسطین» که به همت معاونت ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: واضح است زنان در خانواده و به تبع آن در جامعه، نقشی کلیدی در شکل‌گیری و فعالیت‌های مقاومت اسلامی ایفا می‌کنند لذا هدف این است که با شناخت شاخصه‌های زنان مؤثر در مقاومت اسلامی ما نیز بتوانیم در این مسیر که هدف نهایی آن به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله خامنه‌ای، تشکیل تمدن نوین اسلامی است، نقش مؤثری ایفا نماییم.

وی با بیان این که شاخصه بارز زنان مؤثر در مقاومت اسلامی، آمادگی آنان برای گذشتن از دنیا، مال و جان در راه خداست، تصریح کرد: به منظور بررسی نقش زنان در مقاومت اسلامی یک قدم عقب‌تر می رویم تا ببینیم آن چه قدرتی است که مسلمانان را از کشورهای مختلف و مذاهب گوناگون اسلامی در قالب یک نیروی واحد منسجم و قدرتمند بنام مقاومت اسلامی گردهم آورده، بگونه‌ای که امروز توانسته است هیمنه پوشالی شیطان‌های بزرگ آمریکا، صهیونیسم و کمپانی داران جهان را بهم بریزد؟ این محور متعالی و عظیم چیزی نیست جز کتاب قرآن که تنها مسیریاب صحنه زندگی است.

عبداللهی در ادامه سخنان خود گفت: خداوند متعال در آیه ۲۵ سوره مبارکه حدید می‌فرماید من انبیاء و کتب آسمانی را فرستادم تا مردم قسط و عدل را برپا کنند پس لازمه استقرار حکومت الله و به عبارت دیگر تشکیل تمدن نوین اسلامی، برقراری عدالت در جهان است و بلافاصله در همان آیه می‌فرماید: آهن را نازل کردیم که در آن سرسختی شدید و منافعی برای مردم است، پس لازمه برقراری عدالت در جهان، مقاومت در برابر استکبار جهانی تا نابودی آن است.

وی خاطرنشان کرد که بر اساس آیه ۲۵ سوره مبارکه حدید، مقاومت به دو بال نیاز دارد یکی کتاب الله به منظور تبیین و ترسیم راهبردهای اجرایی در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی،سیاسی، نظامی و غیره و دیگری حدید و شمشیر برای مبارزه با مستکبرانی که در مقابل کتاب الله می‌ایستند.

فعال فرهنگی کشورمان با بیان این که وقتی صحبت از استکبار جهانی و قدرت بظاهر زیاد آن می شود، لازم است که توحید افعالی تعریف گردد، توضیح داد: بر اساس توحید افعالی همه کارها در صورتی شکل می‌گیرند که اراده تکوینی خداوند متعالی بر آن قرار گرفته باشد و به عبارتی خداوند امکان آن کار را ایجاد کرده باشد. بر همین اساس است که در سوره مبارکه فیل می‌بینیم، اصحاب فیل که نماد ابرقدرت‌ها هستند با پرنده‌هایی کوچک و نه حتی با ابزار قدرتمند، از بین می‌روند لذا استکبار جهانی اگر به ظاهر قدرتمند هم باشد، نمی‌تواند مسلمانان را دچار ضعف و نابودی کند مگر به اراده تکوینی خدای متعال.

وی با اشاره به قوم عاد، قوم ثمود و فرعون که محکوم به نابودی شدند در حالی کهدر ابتدا هدایت یافته بودند، گفت: در سوره‌های بسیاری از جمله سوره هی مبارکه فجر، منافقون، صف و ...خداوند علت سقوط این اقوام را ریشه‌یابی نموده و عامل اصلی را دنیاگرایی آنها و ترجیح دنیا و امکانات زودگذر آن بر حیات واقعی و پایدار انسان معرفی کرده است.

عبداللهی در ادامه اظهار داشت: بر اساس تعالیم قرآن کریم، ملت مقاوم، ملتی است که حاضر باشد در راه خدا از مال و جان خود بگذرد و لازمه‌اش این است که چگونه تربیت شده باشد و مسلما زنان در جامعه اسلامی پرچمداران تربیت نسل و جبهه فرهنگی مقاومت هستند.

وی تاکیدکرد: در جبهه های مختلف مقاومت در عرصه تاریخ در کشورهای مختلف از جمله فلسطین، لبنان، یمن، عراق، ایران، سوریه، افغانستان، پاکستان، بحرین و غیره و نمونه برجسته آن در دهه های اخیر در غزه و کرانه باختری، نسل‌های تربیت شده از سوی این زنان در سایه حضور فیزیکی این مادران، همسران و دختران، مستکبران شیطان‌گرا و به ظاهر ابرقدرت جهان را به زانو درآورده‌اند.

ارسال نظر