وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
زنان، شریک اصلی پیروزی مقاومت هستند
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ ۰۸:۲۲ 215
استادیار روابط بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد:

زنان، شریک اصلی پیروزی مقاومت هستند

استادیار روابط بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد که زنان فلسطینی عمیقا در فرهنگ و سیاست فلسطین ریشه دارند.


به گزارش خبرگزاری تقریب، فاطمه محروق، استادیار روابط بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد در بیست و یکمین وبینار طوفان الاقصی با عنوان «نقش بانوان در مقاومت اسلامی و فلسطین» که از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی صحبت از جنگ و درگیری به میان می‌آید، تمرکز اصلی بر زنان در نقش قربانیان جنگ و غیرنظامیان مانند کودکان و سالمندان است.
 
وی افزود: «در سال‌های اخیر به ویژه با ظهور شبکه‌های اجتماعی توجه بیشتری به زنان مقاومت در غزه، کرانه باختری، یمن، ایران و محور مقاومت شده است. زنان فلسطینی در مبارزات کنونی در طوفان‌الاقصی در کنار مردان جای گرفته‌اند.»
 
وی گفت: «زنان فلسطینی عمیقا در فرهنگ و سیاست فلسطین ریشه دارند. آنها شریک اصلی پیروزی مقاومت هستند.»
 
محروق تاکید کرد که آنها مدتهاست که با دادن روحیه مقاومت به مردان و فرزندان خود، با شرکت در تظاهرات، با مشارکت در سیاست رسمی از طریق عضویت در جناح‌های سیاسی اصلی فلسطین، مقاومت کرده‌اند.
 
وی افزود: «آنها از دیرباز در جایگاه خبرنگاری مانند شیرین ابوعاقله و آلا الهمص و همچنین در جایگاه پزشکی مقاومت کرده‌اند. آنها مدتهاست که با قربانی کردن مردان و فرزندان خود مقاومت می‌کنند و هنوز ایستاده‌اند.»
 
استادیار روابط بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد همچنین به زنان فلسطینی در طول تاریخ این منطقه اشاره کرد که در مقابل اشغالگری و آپارتاید ایستادند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: «روایت زنان فلسطینی با روایت غرب متفاوت است. آنها مقاومت در کنار مردان را به تصویر می‌کشند.»

ارسال نظر