وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
هدف امام خمینی (ره) از نامگذاری روز قدس وحدت اسلامی بود
۱۴۰۳/۰۱/۲۰ ۱۳:۵۳ 332
استاد دانشگاه لبنان در وبینار بین المللی روز جهانى قدس و ضرورت وحدت و مقاومت:

هدف امام خمینی (ره) از نامگذاری روز قدس وحدت اسلامی بود

نویسنده لبنانی اظهار داشت: هدف امام این بود که با اعلام روز قدس، فلسطین برای مسلمانان از هر مذهب و برای همه آزادگان جهان بدون توجه به نژاد و مذهب و گرایش، محور اتحاد باشد.


به گزارش خبرگزاری تقریب، دکتر "دلال عباس" استاد دانشگاه و نویسنده لبنانی در وبینار بین المللی "روز جهانى قدس و ضرورت وحدت و مقاومت براى پیروزی نهایی در فلسطین" که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: چهل و پنج سال است که جمهوری اسلامی ایران در گفتار و عمل حامی مسأله فلسطین است.

وی ادامه داد:امام خمینی(ره) در زمانی که شاه و یارانش به سوی آمریکا و اسرائیل و هم‌پیمانانش متمایل بودند، دشمنی و مقابله با استعمار غربی از جمله آمریکا  و حمایت از مسئله فلسطین را به شاگردان خود یاد می‌داد و شاگردان امام علی‌رغم تبعیدها، تعقیب‌ها و دستگیری‌ها، راه ایشان را ادامه دادند.

عباس در ادامه به تشریح فعالیتهای امام راحل و یاران ایشان در حمایت از قضیه فلسطین در زمانهای مختلف و با روشهای مختلف و همچنین مشکلاتی که در این مسیر با آن مواجه بودند ، پرداخت و گفت: امام راحل بین مقابله با رژیم صهیونیستی در فلسطین و درستی ایمان و اخلاص مسلمانان و بین تقابل با اسرائیل و رویارویی با شاه پیوند زد.

وی خاطر نشان کرد:امام خمینی(ره) مبارزه با استعمار و حمایت از آرمان فلسطین را یک تکلیف شرعی دانستند و همین باعث شد در بازگشت به ایران پس از پیروزی انقلاب، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس اعلام کنند.

این نویسنده لبنانی اضافه کرد: هدف امام این بود که با اعلام روز قدس  فلسطین برای مسلمانان از هر مذهب و برای همه آزادگان جهان بدون توجه به نژاد و مذهب و گرایش محور اتحاد باشد و همین بود که طوفان الاقصی انسان‌های جهان را غربال کرد، جنایتکاران را رسوا و وجدانهای بشری را در سراسر جهان بیدار کرد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: پیروزی‌هایی که اعراب در لبنان،فلسطین، سوریه و یمن به دست آوردند، به برکت جمهوری اسلامی و به برکت اصول و پایه‌هایی بود که امام راحل آن را پایه گذاری کردند و پس از آن جانشین ایشان حضرت آیت الله خامنه‌ای راهشان را ادامه دادند.

ارسال نظر