وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
نشانه‌های پیروزی واضح‌تر از گذشته دیده می‌شود/زوال رژیم صهیونیستی حتمی است
۱۴۰۳/۰۱/۲۰ ۱۳:۴۷ 296
عضو "جبهه العمل المقاوم" لبنان:

نشانه‌های پیروزی واضح‌تر از گذشته دیده می‌شود/زوال رژیم صهیونیستی حتمی است

استاد فقه و اصول و رئیس شورای زنان و خانواده در "جبهه العمل المقاوم" لبنان با تأکید بر اهمیت اتحاد امت اسلامی و آمادگی برای مقابله با رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد، پس از عملیات طوفان الاقصی نشانه‌های پیروزی واضح‌تر از گذشته دیده می‌شود، و مقاومت و ایمان بی‌نظیر مردم غزه ثابت می‌کند که نابودی اين رژیم واقعیتی است که تا تحقق آن فقط یک نبرد باقی مانده است.


به گزارش خبرگزاری تقریب، "رزان برکات" در سخنانی در وبینار "روز جهانى قدس و ضرورت وحدت و مقاومت براى پیروزی نهایی در فلسطین" که به همت مجمع جهانی تقریب برگزار شد، گفت: امام خمینی (ره) با اعلام آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس، همه مسلمانان در مناطق مختلف دنیا را به احیای این روز فراخواند تا این روز را به ایجاد آگاهی در صفوف خود و آماده شدن برای مقابله با دشمنان اختصاص دهند.

وی افزود: امام خمینی (قدس الله سره) خواست تا این روز به عنوان عاملی برای زنده ماندن مسئله فلسطین در اذهان امت قرار بگیرد تا زمینه برای انجام وظیفه آزادسازی فلسطین فراهم شود، چرا که می‌دانست آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نابود کردن مسئله فلسطین تلاش خواهند کرد و در این راه از بعضی حکام کشورهای عربی استفاده کرده تا ملت‌های عربی و اسلامی را از آزادسازی فلسطین ناامید کنند، به این بهانه که ارتش صهیونیستی اسطوره‌ای شکست‌ناپذیر است و شکست‌های مکرر ارتش‌های عربی در وقایع نکبه تا نکسه و در نهایت توافق خیانتکارانه کمپ دیوید با دشمن صهیونیستی نیز به همین هدف بود.

عضو "جبهه العمل المقاوم" لبنان تأکیدکرد: دعوت امام خمینی برای احیای روز جهانی قدس به فعالیت‌هایی عملی و آماده‌سازی ارتشی برای آزادسازی تبدیل شد؛ وظیفه‌ای که محور مقاومت آن را برعهده گرفته است.  


رزان برکات در ادامه گفت: هنگامی‌که دشمن صهیونیستی در سال 1982 دومین پایتخت عربی یا همان بیروت را اشغال کرد، مقاومت آغاز شد و دشمن صهیونیستی را شکست داد. بنابراین مقاومت ثابت کرد که این ارتشی که به عنوان "ارتش شکست ناپذیر" معرفی شده، "از خانه عنکبوت سست‌‌تر است".

وی افزود: بنابراین مقاومت بخش بزرگی از لبنان را در 25 می 2000 آزاد کرد و در جولای 2006 ارتش صهیونیستی را شکست داد. مقاومت مردم فلسطین نیز با حرکت در همین مسیر توانست نخست غزه را آزاد کند و پس از آن خودش را برای آزادسازی کامل فلسطین آماده کرد، که نقطه آغاز آن همین عملیات طوفان الاقصی است.

این استاد فقه و اصول گفت: روز جهانی قدس که امام خمینی آن را در سال 1979 اعلام کرد، به دعوتی مستمر برای قیام امت تبدیل شده و در نتیجه آن امروزه محوری یکپارچه از ایران تا عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن امتداد یافته است و حتی ملت‌هایی با این محور همسو شده‌اند که حکامشان به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند، ولی این ملت‌ها با حکامشان مخالفت کردند.

 وی تأکید کرد: پس از عملیات طوفان الاقصی، امروز نشانه‌های پیروزی واضح‌تر از گذشته دیده می‌شود. پایداری مقاومت و ایمان بی‌نظیر مردم غزه با وجود جنایات و نسل‌کشی، و پایبندی آنان به گزینه مقاومت ثابت می‌کند که امروزه نابودی رژیم صهیونیستی واقعیتی است که تا تحقق آن فقط یک نبرد باقی مانده است، نبردی که پایان دهنده این رژیم خواهد بود.

برکات خاطرنشان کرد: بنابراین، باید برای روز موعود در آمادگی کامل قرار داشت. آنچه که طی ماه‌های گذشته از حملات دلیرانه مقاومت شاهد بودیم، ثابت می‌کند که دشمن صهیونیستی آشکارا احساس می‌کند که جبهه داخلیش در حال فروپاشی و نیروی بازدارندگیش در حال نابودی است و دیگر نمی‌تواند مانع از شدت گرفتن حملات علیه خودش شود.

این عضو "جبهه العمل المقاوم" لبنان افزود: بنابراین امت اسلامی باید حمایت مورد نیاز را از ملت فلسطین به‌عمل آورد تا بتواند در سرزمین خود به مقاومت و ایستادگی بپردازد؛ همچنین باید امکانات مادی و سلاح نیز برای آنان فراهم شود تا بتوانند جبهه داخلی رژیم صهیونیستی را سرنگون کرده و زمینه لازم را برای نابودی کامل این رژیم و آزادسازی کل سرزمین فلسطین فراهم کنند.

وی تأکید کرد: دشمن صهیونیستی با استفاده از مسائل قومیتی، نژادی و مذهبی در حال فتنه انگیزی بین فرزندان امت اسلامی است و تلاش می‌کند تا این تصور را به وجود بیاورد که این اختلافات دلیلی برای جنگ و نفرت است، درحالیکه خداوند این اختلافات را دلیل و عاملی برای شناخت یکدیگر قرار داده است: "يا أيها الناس إنا خلقناكم من ذكر وأنثى وجعلناكم شعوبا وقبائل لتعارفوا، إن أكرمكم عند الله أتقاكم، إن الله عليم خبير". بنابراین ما باید برای تحقق وحدت امت تلاش کنیم، زیرا این تنها راه دستیابی به پیروزی علیه دشمن صهیونیستی است.

این بانوی لبنانی گفت: ملت‌های مسلمان و به ویژه آنها که دولت‌هایشان روابط دیپلماتیک با دشمن صهیونیستی دارند و یا آنهایی که به دنبال عادی‌سازی روابط هستند، باید حکام خود را تحت فشار قرار داده تا از این رژیم دست کشیده و روابط خود را با دشمن صهیونیستی کاملا قطع کنند. به این حکام می‌گوییم که گمان نکنید که با حمایت از رژیم صهیونیستی این رژیم در امان خواهد بود و شما نیز بر تخت حکومتی خود باقی خواهید ماند، بلکه بدانید که زوال و نابودی این رژیم حتمی است و اگر اکنون به عقل خود رجوع نکنید و صدای مردم خود را نشنوید، با نابودی رژیم صهیونیستی شما نیز نابود خواهید شد.  

وی خاطرنشان کرد: اتحاد تنها راه آزادسازی و پیروزی است و نباید به خاطر اختلافات حزبی با یکدیگر جنگید، بلکه باید همگی با اتحاد تلاش‌هایشان را در مسیر نبرد بزرگ متمرکز کنند، و نباید خواسته‌ای بالاتر از این نبرد وجود داشته باشد، زیرا تنها دشمن امت ما دشمن صهیونیستی است که باید در همه صحنه‌ها با آن مقابله کرد.

ارسال نظر