وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
حاج قاسم باعث شد که پس از انقلاب شاهد وحدت باشیم
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۰۸:۰۷ 399
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شهریاری در همایش امت همدل:

حاج قاسم باعث شد که پس از انقلاب شاهد وحدت باشیم

سربازانی چون حاج قاسم موجب شدند ما بعد از انقلاب اسلامی به انسجام و وحدت ملی مستدام برسیم با اینکه ایران از قومیت‌ها و فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف شکل گرفته است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، دبیرکل مجمع در همایش امت همدل یادواره ی شهید قدس سردار حاج قاسم سلیمانی که عصر امروز در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه شعار شهید سلیمانی اطاعت از ولایت بود، گفت: او از جمله افراد برجسته ای بود که اطاعت از خدا ورسول خدا و اولی الامر را در درجه اعلی به منصه ظهور رسانده بود؛ اوپذیرفته بود ولایت محور مکتب اسلام است.

وی افزود: ترکیب ولی و متولی به مثابه سر و تن، ارزش‌هایی را به ما ارمغان آورده که دشمنان نیز امروز این ارزش‌ها را در اتفاقات اخیرمورد هدف قرار دادند.

دکتر شهریاری اولین ارزش مولود این ترکیب را وحدت و انسجام ملی خواند و گفت: سربازانی چون حاج قاسم موجب شدند ما بعد از انقلاب اسلامی به انسجام و وحدت ملی مستدام برسیم با اینکه ایران از قومیت‌ها و فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف شکل گرفته است.

وی بیان کرد: دومین ارزش اقتدار بین المللی و اتحاد کشورهای اسلامی است که بعد از انقلاب موفق شدیم بروزی از انقلاب اسلامی رادر صحنه بین الملل عرضه کنیم که به اقتدار ما منجر شده و این نظام را به یک الگو تبدیل کرده و نقش تلاش‌ها و رشادت‌های حاج قاسم در این میان انکارناپذیر است.


حجت الاسلام والمسلمین شهریاری ارزش سوم را حقیقت رسانه ای خواند و گفت: ما توانستیم پس از انقلاب و به ویژه پس از دهه هفتاد، با پدید آمدن اینترنت،پیام و حقیقت انقلاب اسلامی را به جهان ارسال کنیم. البته دشمن هم در مقابل به دروغ رسانه ای روی اورد.

وی در پایان اظهار کرد: چهارمین ارزش جایگزینی ارزش‌ها به جای ضد ارزش‌ها پس از انقلاب اسلامی بود از جمله در موضوعی مانندحجاب بود که دشمن امروز دراین باره پروژه اندلس سازی را کلید زده و در میان برخی جوانان آن را با نوعی لجاجت لیبرالی به نمایشگذاشته است و اینها ارزش‌هایی بود که حاج قاسم برای آنها تلاش کرده بود و باید این عصر را علاوه بر عصر خمینی عصر سلیمانی نیزبدانیم. زیرا مکتب سلیمانی مکتب ارزش‌های انقلاب بود.

ارسال نظر