وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اهل سنت از محبین امامین حسنین علیهماالسلام هستند
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۱۲:۲۷ 568
آخوند گوکلان در گفت و گو با تقریب:

اهل سنت از محبین امامین حسنین علیهماالسلام هستند

آخوند «عصام الدین گوکلان» در گفت و گو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب با اشاره به دیدگاه اهل سنت در محبت به سبط النبی امام حسن مجتبی علیه السلام، اظهار کرد: خداوند محب او را دوست دارد، در کتاب صحیح مسلم از «احمد بن حنبل» امام یکی از مذاهب اهل سنت روایت شده است که رسول خدا (ص) درباره امام حسن مجتبی (ع) فرمود: «خداوندا همانا من پیوسته او را دوست می دارم، تو نیز او را دوست بدار و هرآنکس او را دوست می دارد، دوست بدار».

وی افزود: بخاری صاحب مهمترین کتاب اهل سنت از «انس بن مالک» نقل کرده است: «هیچ کس شبیه تر از حسن بن علی به رسول خدا نبود».

مدرس مدرسه علوم دینی ربانیه چنارلی با تأکید بر ارادت و اخلاص اهل سنت بر اهل بیت علیهماالسلام، تصریح کرد: همانگونه که برادران شیعه محب و شیفته اهل بیت هستند، اهل سنت نیز از محبین و ارادتمندان به اهل بیت هستند.

وی ادامه داد: اهل سنت استان با زندگی مسالمت آمیزی که در کنار برادران شیعه خود دارند محبت و دوستی خودشان را به اهل بیت پیامبر (ص) نشان داده اند.

به گفته وی؛ محب اهل بیت پیامبر اسلام (ص) بودن چیزی نیست که از اهل سنت جدا باشد، هرچه در بحث محبت به اهل بیت کار شود برای وحدت و همدلی امت اسلامی بسیار مؤثر خواهد بود.

ارسال نظر