وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
امام حسین عليه السلام برای اصلاح امت دلسوزانه قیام کرد و خود و یارانش به شهادت رسیدند
۱۴۰۳/۰۵/۲۲ ۱۱:۰۸ 9
حجت الاسلام پورذهبی:

امام حسین عليه السلام برای اصلاح امت دلسوزانه قیام کرد و خود و یارانش به شهادت رسیدند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: امام حسین(ع) در کربلا جلوات متعددی دارند؛ یکی از جلوه‌های ویژه ایشان جلوه دلسوزی برای امت است؛ امام برای حل خطا و اشتباهات امت خروج می کند.


به گزارش خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در وبینار دوم «امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام» که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد،اظهار داشت: یکی از معروفترین فلسفه های قیام امام حسین(ع) اصلاح امت جد ایشان و امر به معروف و نهی از منکر است.
 
وی ادامه داد: امام حسین(ع) در کربلا جلوات متعددی دارند؛ یکی از جلوه‌های ویژه ایشان جلوه دلسوزی برای امت است؛ امام برای حل خطا و اشتباهات امت خروج می کند.

حجت الاسلام پورذهبی  گفت: امام حسین(ع) می‌دانست که با رفتن به کربلا به شهادت می‌رسد، اما رفت. خداوند متعال هم برای بندگانش همینطور دلسوز است و این دلسوزی از بالا به پایین آمده است.این مهربانی ها و دلسوزیها که خداوند در ذات انسانها قرار می‌دهد طبقه بندی است، اول خدا بعد اهل بیت(ع)، امام امت و بعد پدر و مادر و ...

وی اظهار داشت: وقتی والی مدینه از حضرت برای بیعت با یزید درخواست کرد، حضرت این جمله را فرمود که او شارب الخمر است و  حرام را علنا انجام می‌دهد و مثل من با چنین شخصی بیعت نمی کند. قبل از آن حضرت ده سال در زمان معاویه به صلح امام حسن(ع) با او پایبند بود، اما بعد از آن به خاطر آنچه از یزید خلاف معامله صلح دید، به دعوت کوفیان اجابت کرد و برای اصلاح امت دلسوزانه قیام و خود و یارانش و اهل بیت(ع) کرامش به شهادت رسیدند.

ارسال نظر