وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
نهضت امام حسین(ع) نهضتی جهان شمول و مکان شمول است
۱۴۰۳/۰۵/۱۴ ۱۱:۵۱ 22
افتخاری:

نهضت امام حسین(ع) نهضتی جهان شمول و مکان شمول است

استاد دانشگاه شاهد تصریح کرد: ولایت امام حسین(ع) در همه زمانها و برای همه اشخاص بوده و نهضت ایشان نهضتی جهان شمول و مکان شمول است و فقط مخصوص سال 61 هجری و سرزمین عراق و حتی مخصوص مسلمانان نیست.


به گزارش خبرگزاری تقریب، لاله افتخاری استاد دانشگاه شاهد در وبینار«امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام» که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد،ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله(ع) پیرامون تأثیر آموزه‌های امام حسین(ع) بر جهان معاصر گفت:ولایت امام حسین(ع) در همه زمانها و برای همه اشخاص بوده و نهضت ایشان نهضتی جهان شمول و مکان شمول است و فقط مخصوص سال 61 هجری و سرزمین عراق و حتی مخصوص مسلمانان نیست.

وی ادامه داد:حضرت نهضت خود را با هدف امر به معروف و نهی از منکر معرفی کردند که این مهم وقتی در جامعه تبدیل به فرهنگ شود زمینه‌ساز مسائل مهمی‌ می‌شود.شهادت امام حسین(ع) و حانواده ایشان خود امر به معروف و  نهی از منکر عملی است که در راه دین تا پای جان می‌ا‌یستد.

افتخاری تصریح کرد:امام حسین(ع) در راه خدا نه تنها مال و جان وعمر شریف ... را می‌دهد بلکه حتی شش ماهه خود، علی اکبر خود، راحتی و آسایش خانواده خود و همه عزیزان خود را انفاق کرد.

وی افزود:هدف نهضت ایشان این است که بگوید من برای همه بشریت آمده‌ام و عمل من عمل به فرمایش پیامبر(ص) است و من در جهت تحقق آن حرکت می‌کنم. بنابراین اگر بخواهیم امروز  برای نهضت امام حسین(ع) مصداق  پیدا کنیم، غزه‌ای است که امروز تحت ظلم و جور قرار گرفته  و بر همه مسلمانان و آزادگان جهان است که در مقابل این ظلم بایستند و به دفاع از حق این مردم بپردازند.

استاد دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد:برای مردم غزه افتخار است که کودک و زن و مصیبت دیده آنها با انس با قرآن، در برابر دشمن مقاومت می‌کنند و درس تاریخ شده‌اند و نشان دادند، هرجا که به آیات قرآن عمل شود، همانجا  کرسی بصیرت بخشی است و همانجا جهاد تبیین صورت می‌گیرد و مقاومت و شجاعت و آزادگی و مردانگی می‌آید.

وی اظهار داشت: ظلم و جور فقط نظامی و در محدوده خاصی نیست ما شاهد جور اقتصادی هستیم که از جانب استکبار تحمیل می‌شود و مهم تر از آن جور فرهنگی است که خانواده‌ها را از هم پاشیده است و آن‌ها را از هویت انداخته است و پیوندهای بشری را زیر سؤال برده است.

افتخاری تأکید کرد: پس همه بزرگان دین و دانشگاهیان و جوانان و ... باید بیایند و در جهت مخالفت با نظام سطله و جائری که به صورت نظامی، اقتصادی فرهنگی و ... عمل می‌کند، بسیج شوند و پیام نهضت حسینی به همه آزادگان جهان را عملی کنند.

وی افزود: اگر جوانان و فرهیختگان در کشورهای مختلف علیه این نسل کشی که در غزه اتفاق افتاده قیام می‌کنند، نشان می‌دهد هرجا دل پاکی هست مخاطب آن پیام حضرت اباعبدالله است. آنجا که می‌گوید: اگر دین ندارید لااقل در دنیا آزاده و جوانمرد باشید.

استاد دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: پیام اباعبدالله پیام رسول الله(ص) و عمل به دین اسلام و مکتب وحی است و چون دین متناسب با فطرت است به خاطر همین هرجا فطرت پاکی هست مخاطب این پیام است و زمان و مکان ندارد.

وی در پایان گفت: تأثیر نهضت امام حسین(ع) تا امروز نهضت و قیامهایی بوده که در دنیا بعد از عاشورای سال 61 هجری شکل گرفته و تأثیر بر پیروزی بشریت داشته است. اربعینی که امروز دهها میلیون نفر از شیعه و اهل سنت از مسیحی و حتی بودایی و هندو در آن شرکت می‌کنند، برای اقتدا به  فردی است که پیامی به آزادگان جهان داد، می‌آیند از ایشان الگو بگیرند و نگذراند انسانیت فراموش شود.

ارسال نظر