وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مناقب و فضایل امام حسین(ع) الگویی برای همه مسلمانان است
۱۴۰۳/۰۵/۱۴ ۱۱:۴۹ 21
ماموستا مرادی در وبینار «امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام»:

مناقب و فضایل امام حسین(ع) الگویی برای همه مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اظهار کرد: حادثه سخت کربلا می‌تواند نقطه عطفی در وحدت امت اسلامی باشد و بیان مناقب و فضایل و بزرگی‌های امام حسین(ع) الگویی برای ما است که می‌توانیم باهم وحدت داشته باشیم و ما را به خدا نزدیکتر کند که این مسئله سبب تقرب می‌شود.


به گزارش خبرگزاری تقریب، ماموستا عبدالرحمن مرادی  امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در وبینار «امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام» که صبح امروز به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت و علاقه پیامبر (ص) به امام حسین (ع) و امام حسن(ع) برای ما مسلمانان سرلوحه عشق است و در میان ما اهل سنت به عنوان یک عقیده به حساب می‌آید.

وی با اشاره به روایت ابوسعید خدری در مورد اهل بیت پیامبر(ع) اظهار کرد: همانا امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بزرگان و سروان بهشت هستند. در بسیاری از روایت از اصحاب پیامبر (ص) مثل جابر ابن عبدالله انصاری و... در مورد فضیلت های امام حسین(ع) و امام حسن(ع) بیان شده است.

ماموستا مرادی ادامه داد: بی شک آنچه که باید امت اسلامی بداند این است که عشق و علاقه اهل سنت نسبت به اهل بیت پیامبر(ع)، به خصوص امام حسین(ع) ریشه در ایمان دینی ما مسلمانان دارد و دوستی حسنین یکی از مهمترین وجوه اشتراک و اتحاد همه مذاهب اسلامی است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: ما در ایام عاشورا می‌بینیم که برادران اهل سنت از فضایل حضرت امام حسین(ع) می‌گویند و در فراغ و شهادت ایشان حیران و ناراحت هستند. این نقطه عطفی می‌شود که ما از این اختلافات به دور باشیم و اتحاد و وحدت خود را حفظ کنیم.

ماموستا مرادی خاطر نشان کرد: عشق به ولای حسنین اختصاص به مذهب خاصی ندارد بلکه همه امت اسلام اعم از شیعه و سنی به ایشان به لحاظ اینکه اولا نوه پیامبر(ص) و اولاد حضرت امیر(ع) و حضرت فاطمه(س) هستند به ایشان عشق و ارادت دارند. در همین راستا جامعه اهل سنت با  نوشتن مقالات،کتب، مناقب، سرودن اشعار به زبان های مختلف به سبب همین عشق و محبت می‌پردازند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اظهار کرد: اهل سنت در مورد حادثه تلخ کربلا معتقدند که کوفیان بد عهدی کردند، همانگونه که در تاریخ اسلام ما خواندیم که کوفیان چگونه پشت امام حسین(ع) را خالی کردند و لکه ننگی برای خود و امت اسلامی به بار آوردند. امروز می‌بینیم که بعد از 1400 و اندی سال این حادثه زنده است و همه مسلمانان در مورد جنایاتی که نسبت به اهل بیت(ع) وارد شد، عمیقا سوگوارند.

ماموستا مرادی تصریح کرد: اهل سنت در قبال اهل بیت مکرم پیامبر اسلام(ص)، صد درصد محب آنان هستند. هیچ سنی مذهبی نیست که یزید، شمر و عمربن سعد را دوست داشته باشد و محبت امام حسین(ع) را در دل نداشته باشد. بلکه ما می‌بینیم که آنان چگونه برای امام حسین(ع) سوگورای می‌کنند و برای کسانی که این جنایت را انجام داده اند نعل و نفرین می‌فرستند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اظهار کرد: حادثه سخت کربلا می‌تواند نقطه عطفی در وحدت امت اسلامی باشد و بیان مناقب و فضایل و بزرگی های امام حسین(ع) الگویی برای ما است که می‌توانیم باهم وحدت داشته باشیم و ما را به خدا نزدیکتر گرداند و این مسئله سبب تقرب می‌شود و در طول این سیزده قرن ثابت شده است.

وی در پایان گفت: فضلا و محدثین ما سیره نویسان اهل سنت به صورت اختصاصی در مورد اهل بیت(ع) کتاب هایی نوشته اند و فضایل این بزرگواران را بیان کرده اند و ما افتخار میکنیم که این مناقب در کتب ما قرار دارد.

ارسال نظر