وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
قیام عاشورا یکی از الگوهای اصلی دین مبین اسلام است
۱۴۰۳/۰۵/۱۴ ۱۱:۴۷ 23
ماموستا کلشی نژاد در وبینار «امام حسین، احیاء کننده دین اسلام»:

قیام عاشورا یکی از الگوهای اصلی دین مبین اسلام است

امام جمعه اهل سنت ارومیه اظهار کرد: حرکت پویا و پر از عشق و علاقه امام حسین به خداوند متعال سبب می‌شود که قیام عاشورا یکی از الگوهای اصلی دین مبین اسلام قرار بگیرد و در برگردندان جامعه اسلامی به مجرای دینی تاثیر می‌گذارد.


به گزارش خبرگزاری تقریب، ماموستا شیخ مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه در وبینار «امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام» که صبح امروز به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: قیام عاشورا یکی از مسائل مهم تاریخ اسلام است، کسانی که به دور از عدالت و در کمال قساوت قلبی در راستای رسیدن به اهداف شوم خود نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) بی احترامی کردند و آنان را به شهادت رساندند؛ متاسفانه این مسئله را می‌توان به عنوان یک لکه ننگ در تاریخ اسلام نام گذاری کرد.

ماموستا کلشی نژاد تصریح کرد: قرآن کریم همواره تاکید دارد که ما باید نسبت به پاکدامنی و صداقت و احترام به اهل بیت پیامبر(ع) کوشا باشیم و به ما گوشزد کرده است که جزو اولویت هایمان قرار دهیم.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با اشاره به آیه ثقلین خاطر نشان کرد:  پیامبر (ص) دو شاخص را از خود به یادگار گذاشته یکی کتاب خدا به عنوان یک چراغ راهنما و دیگری اهل بیت(ع) ایشان است، اهل بیتی که یک قرآن پویا هستند و باید از آنان نهایت استفاده را بکنیم. بنابراین ما در قیام امام حسین (ع) این را می‌بینیم که ایشان برای چه ارزش‌هایی پا به میدان نبرد گذاشتند و برای نجات امت، جان خود را فدا کردند.

وی اظهار کرد: در عصر امام حسین(ع)، حاکمان اسلامی در نظر داشتند تا امت اسلام را به ظلم و جور و دور شدن از مسیر اصلی اسلام بکشانند، بنابراین امام حسین(ع) تصمیم می‌گیرند که برای برگرداندن مسائل اصلی جامعه اسلامی، تبیین مواضع مهم دینی و مسائل قرآنی حرکت کنند و در مقابل یزید و یزیدیان قرار بگیرند.

ماموستا کلشی نژاد در پایان گفت: حرکت پویا و پر از عشق و علاقه امام حسین به خداوند متعال سبب می‌شود که قیام عاشورا یکی از الگوهای اصلی دین مبین اسلام قرار بگیرد و در برگردندان جامعه اسلامی به مجرای دینی تاثیر می‌گذارد. باید گفت که دیدگاه اهل سنت نسبت به قیام امام حسین(ع) بر همین اساس است.

ارسال نظر