وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
واقعه کربلا نشان دهنده شجاعت و حق خواهی است
۱۴۰۳/۰۵/۲۲ ۱۲:۳۱ 10
ماموستا صادقی در وبینار دوم «امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام»:

واقعه کربلا نشان دهنده شجاعت و حق خواهی است

امام جمعه ریجاب اظهار کرد: واقعه کربلا در واقع همانند نمایشگاهی است که از یکسو بیانگر شجاعت و عظمت و حق خواهی و حق پرستی است و از سوی دیگر مبین سنگ دلی و خونخواری یزیدیان است که حاکی از آلودگی های روحی و روانی آنان بوده است.


به گزارش خبرگزاری تقریب، ماموستا منوچهر صادقی امام جمعه ریجاب و استاد دانشگاه در وبینار دوم «امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام» که صبح امروز به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: واقعه کربلا در واقع همانند نمایشگاهی است که از یکسو بیانگر شجاعت و عظمت و حق خواهی و حق پرستی است و از سوی دیگر مبین سنگ دلی و خونخواری یزیدیان است که حاکی از آلودگی های روحی و روانی آنان بوده است.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند: طرفداران حق همواره به سه مولفه پای بند هستند یکی اعتقاد صحیح، عمل صالح و اخلاق نیکو  و در هیچ شرایطی نسبت به آن کم کاری نمی‌کنند. در مقابل جبهه کفر علاوه بر اعمال زشت، همواره از آلودگی های روحی و اخلاقی رنج می‌برند و از فضایل انسانی کمترین بهره را داشته اند.

ماموستا صادقی تصریح کرد: ما به راستی از قیام رسول الله به این نکته پی می‌بریم که اهل بیت (ع) کسانی بودند که برای دین خدا قیام کردند، از همه مسائل دنیوی گذشتند و تمام آرزوهای خود را در روز قیامت جستجو کردند. اینها کسانی بودند که با خداوند متعال معامله کرده اند، معامله کردن با خداوند متعال نشان دهنده این است که  اینگونه اشخاص از دنیا بریدند و به خدا پیوستند.  یاران امام حسین(ع) به تاسی از این امام بزرگوار به این فضایل ایشان دست یافتند و نام آنها در تاریخ برای همیشه جاودانه شد؛ اما در مقابل یزدیان به عنوان آلوده ترین افراد در قیامت حک شدند.

امام جمعه ریجاب تصریح کرد: همه انسان ها اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان از  قیام  امام حسین به نیکی یاد می‌کنند. همه این مسائل این درس مهم را به ما می‌دهد که ما بتوانیم در این دنیای فانی و کوتاه دینمان را در مقابل دنیا نفروشیم چراکه آنچه که باقی می‌ماند باقیات صالحات است.

وی با بیان اینکه امروز نمونه بارز واقعه عاشورا، فلسطین است،گفت: بیش از10 ماه است که نیروهای مقاومت درگیر یک جنگ نامتوازن هستند؛ به راستی مجاهدین و نیروهای مقاومت ثابت کرده اند که اراده قوی و ایمان می‌تواند بر همه تسلیحات امروزی دنیا که یکی از پیشرفته ترین ارتش‌های دنیا هستند پیروز شده اند.

امام جمعه ریجاب خاطر نشان کرد: نیروی مقاومت نشان داد که می‌تواند با ایمان و اتکا به خداوند متعال بر هر نیرویی که هرچند به ظاهر قوی باشد، پیروز شود.

وی در پایان گفت: عملیات طوفان الاقصی نشان داد که حق همیشه باطل را شکست می‌دهد. مسلمانان می‌توانند با تاسی از قیام امام حسین(ع) در عاشورا نشان دهند که اسلام پیروز است و حق نابود شدنی است. 

ارسال نظر