وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
فرهنگ عاشورا به مسلمانان می‌آموزد که در مقابل ظلم و استبداد نباید ساکت ماند
۱۴۰۳/۰۵/۲۲ ۱۳:۵۶ 11
شیخ بازماندگان در وبینار دوم «امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام»:

فرهنگ عاشورا به مسلمانان می‌آموزد که در مقابل ظلم و استبداد نباید ساکت ماند

امام جمعه بندرپل اظهار کرد: فرهنگ عاشورا به مسلمانان می‌آموزد که در مقابل ظلم، استبداد، کفر و بی دینی نباید ساکت ماند و باید قیام کرد. ما مسلمانان باید امام حسینی زندگی کنیم و چون امام حسین برای اسلام افتخار آفرینی کنیم.


به گزارش خبرگزاری تقریب، شیخ حسین بازماندگان، امام جمعه بندرپل در وبینار دوم «امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام» که صبح امروز به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: امام شافعی معتقد است اهل بیت رسول الله(ص) جایگاه ویژه‌ای بر قلوب مسلمانان دارد و بیان می‌دارد که اگر نمازگزاری، در نماز خود صلوات بر پیغمبر اسلام (ص) بفرستد اما بر آل ایشان نفرستد، آن نماز، نماز نیست.

وی افزود: هر آن کس که حب رسول خدا (ص) را در دل دارد، واجب است که او حب اهل بیت (ع) ایشان را هم در دل خود نیز داشته باشد و  بر زبان بیاورد و به دیگران هم این خوش خبری را بدهد که دوست داشتن رسول خدا(ص) باعث می‌شود در روز قیامت همنشین ایشان شویم.

شیخ بازماندگان تصریح کرد: نزدیکی به اهل بیت رسول خدا(ص) باعث می‌شود که ما مسلمانان به رسول خدا نزدیکتر شویم.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) ریحانه النبی هستند و برای ما مسلمانان همچون یک کشتی نجاتی هستند. بنابراین اگر خواهان نجات و سعادتمندی در دنیا و آخرت هستیم، راهش این است که ما راه امام حسین(ع) را برای خودمان انتخاب کنیم و از مکتب ایشان درس بگیریم.

امام جمعه بندرپل تصریح کرد:  امام حسین (ع) سرور جوانان اهل بهشت است و محبوب الله است و پر واضح است آن شخصیتی که محبوب رسول الله قرار می‌گیرد از نظر امتیاز در بالاترین رتبه قرار دارد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در زمان فتنه و بعد از فوت رسول الله(ص) احیا کننده دین اسلام بودند، همه آزادگان جهان و جامعه اسلامی می‌توانند امام حسین(ع) را امام امر به معروف و نهی از منکر بدانند. ما مسلمانان باید بدانیم که اگر جایی ظلمی دیدیم باید از امام حسین (ع) بیاموزیم و قیام کنیم.

وی در پایان گفت: فرهنگ عاشورا به مسلمانان می‌آموزد که در مقابل ظلم، استبداد، کفر و بی دینی نباید ساکت ماند و باید قیام کرد. ما مسلمانان باید امام حسینی زندگی کنیم و چون امام حسین برای اسلام افتخار آفرینی کنیم.

ارسال نظر