وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
خیمه حسین (ع) محبان و آزادگان عالم را جمع کرده است
۱۴۰۳/۰۴/۳۰ ۰۸:۱۵ 18
ائمه جمعه اهل سنت گلستان:

خیمه حسین (ع) محبان و آزادگان عالم را جمع کرده است

امامان و خطیبان جمعه اهل سنت استان گلستان با عنوان اینکه خیمه امام حسین (ع) محبان و آزادگان عالم را حول خود جمع کرده است بر پیروی از سیره و سنت آن حضرت تأکید کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب، امام جمعه اهل سنت شهر سیجوال، گفت: سید و سالار شهیدان کربلا بعد از گذشت قرن ها از شهادتش دوستداران و علاقمندان فراوانی در جهان دارد که زیر سایه خیمه آن حضرت جمع می شوند.
 
آخوند «یوسف ایری» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع ابوحنیفه شهر سیجوال با تسلیت ایام سوگواری سبط النبی (ع) اظهار کرد: این امام همام که در دامن پاک رسول الله (ص) تربیت یافته و بزرگ شده بود هرگز به خود اجازه نمی دهد که زیر بیرق باطل رفته و با یزید بیعت کند.
 
به گفته وی؛ امام حسین (ع) سربلند زیست و با عزت و رستگاری به شهادت رسید و با نثار خون خویش دین اسلام را احیا کرد.
 
امام جمعه اهل سنت شهر سیجوال در پایان خاطر نشان کرد: خیمه ای که آن حضرت بعد از شهادت خویش در جهان گسترده است جایگاه و مأمن محبان، عاشقان و آزادگان جهان از هر دین، رنگ و نژاد شده است.
 
امام حسین (ع) همانند یک امت صالحه است
امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون، گفت: امام حسین (ع) در اعمال و رفتار همانند یک امت صالحه است.
 
آخوند «مدد آقا هوشمند» در نماز جمعه این هفته مصلای شهر اینچه برون با بیان معنی سبط النبی اظهار کرد: نوه گرامی رسول اکرم (ص) برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام و هجرت کرده و در این راه مهم به شهادت رسیدند.
 
به گفته وی؛ پیامبر اسلام (ص) از اینکه نوه اش در روز عاشورا به شهادت خواهد رسید آگاه بود، قاتلان آن حضرت در مدت کوتاهی بعد از به شهادت رسیدن امام حسین (ع) به عذاب الهی گرفتار شده و به هلاکت رسیدند ضروری است در این ایام که روزه داری، عبادات و انجام احسان و خیرات ثواب فراوانی دارد حرمت آن حضرت را نگهداریم.

امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون با بیان معانی و اهمیت توسل و شفاعت طلبیدن تصریح کرد: توسل واستعانت طلبیدن چه در زمان حیات و یا در زمان ممات و چه از مرد و چه از زن جایز است.
 
وی افزود: حضرت آدم (ع) به خاطر خطایش از رسول اکرم (ص) که هنوز بدنیا نیامده بود شفاعت طلبید و خداوند متعال، حضرت آدم ابوالبشر (ع) را به خاطر توسل جستن به رسول اکرم (ص) و شفاعت طلبیدن از آن حضرت توبه اش را قبول کرده و گناهش را بخشید.
 
به گفته وی؛ پیامبر اکرم (ص) قبل از فرا رسیدن رحلتش به اصحاب و یارانش فرمودند: «شما بعد از رحلتم به دو چیز توسل و تمسک جویید یکی قرآن کریم و دیگری اهل بیتم» که این مثال مهمی به جایز بودن توسل است و انکار کننده آن مرتکب گناه خواهد شد.
 
جامعه اسلامی باید عاری از ظلم و ستم باشد
امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه، گفت: اگر جامعه ای می خواهد اسلامی باشد باید از ظلم و ستم عاری باشد.
 
آخوند «ناصر محمد قزل» در نماز جمعه این هفته مسجدالنبی قازان قایه مراوه تپه، اظهار کرد: جامعه موقعی خدایی می شود که افراد آن از غیبت، تهمت، تجاوز، فساد، ظلم و حق خوری ها دوری کنند.
 
به گفته وی؛ هر زمانی که بلا و عذاب الهی بر منطقه ای نازل شده به علت دوری از اوامر و نواهی خداوند بوده است.
 
امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه با عنوان اینکه انسان مؤمن از ادای حق الله، حق النفس و حق الناس غفلت نمی کند، تصریح کرد: خداوند از حق خودش با توبه و پشیمانی انسان گناهکار می گذرد انسانی که حق خدا را به جای نمی آورد و کفر می ورزد مرتد می شود.
 
وی افزود: انسان حق الناس را حتما پرداخت کند و طرف را راضی کند تا چیزی بر گردنش نباشد، خداوند هیچ وقت از حق الناس نمی گذرد مگر اینکه صاحب حق ببخشد در غیر این صورت در قیامت از ثواب فرد بدهکار گرفته و به فرد طلبکار داده می شود.
 
به گفته وی؛ خداوند در قیامت حتی حق حیوانات را نیز ادا می کند بدین صورت که حق حیوانی که بهش ظلم شده را از حیوان ظلم کننده به هر طریقی که ظلم کرده می گیرد.
 
آخوند قزل با اشاره به ترفندهای دشمنان در گمراه کردن جوانان مسلمان، اظهار کرد: دشمن از نقشه های مختلفی استفاده می کند تا اینکه امت اسلامی را به ورطه ضعف و هلاکت بکشاند.
 
وی ادامه داد: امروز دشمن با ترویج برخی علائم و نمادها از جمله صلیب که نماد کفر و شیطان پرستی است به فکر به بیراهه کشاندن جوانان مسلمان است.

ارسال نظر