وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
قیام امام حسین(ع) درس بسیار بزرگی برای زنده کردن معارف اسلامی تا روز قیامت بود
۱۴۰۳/۰۵/۱۴ ۱۱:۴۸ 30
ماموستا رستمی:

قیام امام حسین(ع) درس بسیار بزرگی برای زنده کردن معارف اسلامی تا روز قیامت بود

امام جمعه سنندج اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) درس بسیار بزرگی برای بشریت و زنده کردن معارف اسلامی تا روز قیامت بود؛ این قیام برای ثروت و جاه و مقام نبود، بلکه برای شناختن برنامه اسلام و حرکت در جهت رکن رکین امانت‌داری بود.


به گزارش خبرگزاری تقریب، ماموستا شیخ فائق رستمی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج در وبینار «امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام» که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: در نزد اهل سنت محبت آل بیت رسول اکرم(ص) بسیار مهم است و طبق احادیث کسانی که بر محبت آل بیت رسول خدا(ص) بمیرند، شهیدند.

وی افزود: مردم کردستان تا حدی اهل بیت رسول اکرم(ص) را دوست دارند که حتی نام فرزندان خود را به اسم اهل بیت(ع) مبترک می‌کنند؛ ایشان آل بیت رسول اکرم(ص) را سرچشمه زلال پاکی می‌دانند که این سرچشمه تا روز قیامت جاری است و هر خطبه ای که ما اهل سنت در نماز جمعه می‌خوانیم باید متبرک به آل بیت رسول اکرم(ص) باشد.

ماموستا رستمی تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) درس بسیار بزرگی برای بشریت و زنده کردن معارف اسلامی تا روز قیامت بود؛ این قیام برای ثروت و جاه و مقام نبود، بلکه برای شناختن برنامه اسلام و حرکت در جهت رکن رکین امانت‌داری بود.

وی ادامه داد: قیام و نهضت عاشورا الگویی برای شروع یک نهضت بود که  انقلاب بسیار مهمی در جامعه بشریت را در پی داشت؛ چرا که چنین نهضت و انقلابی برای دفع ظلم و اجرای عدالت بود.

 امام جمعه سنندج  گفت:پس اگر به مکتب منور قرآن برگردیم، می‌بینیم که این کتاب مقدس از همه مظلومین و از حقوق بشر دفاع می‌کند و برای عزت و کرامت انسان احترام قائل می‌شود و همه بشریت را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که وجدان بشری در برابر رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیست بیدار شده و به این نتیجه رسیده است که نباید در برابر ظلم ساکت ایستاد.

ماموستا رستمی تصریح کرد:امر به معروف و نهی از منکر از پیامبران شروع شده است و امروز می‌توانیم جامعه را با حکمت، درایت و عقلانیت و سخن شیرین دعوت کنیم و بشریت را به سوی ایمان و باور سوق دهیم.

وی اضافه کرد: وقتی انسان در راه دین  اسلام و دفع ظلم و فساد شهید شد، با خون خود پیام شجاعت، صبوری و استقامت را به همه جهان می‌رساند. امام حسین(ع) شهید شد اما خون او یک مکتب و انقلاب جهانی را پایه‌ریزی کرد.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: گریه امام حسین(ع) و یارانش به خاطر پایمال کردن عدالت و بی‌ارزش کردن انسانیت و حریت و آزادی بود؛ ایشان شهید یک فرهنگ بود و شهادت او می تواند هزاران فلسفه و حکمت داشته و از جمله برای نشر دین و دفع ظلم باشد.

وی ادامه داد:هجرت آن امام بزرگوار و ایستادن در مقابل دشمن به خاطر اعتلای دین بود.هجرت می‌تواند یک انقلاب و تحولات جهانی در پی داشته باشد؛ همانند آنچه که در هجرت حضرت ابراهیم(ع) شاهد بودیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد:هجرت رسول اکرم(ص)از مکه مکرمه به مدینه منوره، موجب اخوت و برادری و وحدت در بین مهاجرین و انصار شد و همین وحدت و اتحاد جهان را فرا گرفت.

وی تصریح کرد:با این هجرتها و با این مکتب روشن الهی، وجدان بشری در مقابل ظلم بیدار شد؛ امروز جوانان اروپا و جوانان غرب همه به میدان آمده‌اند چون از ریختن خون انسان‌های بی‌گناه که توسط رژیم سفاک و کودک‌کش اسرائیل به وجود آمد، بیزار شده‌اند. این دستور دین مبین اسلام است که از عدالت  و از کرامت انسانی دفاع می‌کند.

ارسال نظر