وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مسلمانان باید در حب امام حسن(ع) و امام حسین(ع) وحدت داشته باشند
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۱۲:۲۳ 725
امام جمعه پیرانشهر:

مسلمانان باید در حب امام حسن(ع) و امام حسین(ع) وحدت داشته باشند

ماموستا مصطفی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تقریب، با تسلیت شهادت امام حسن(ع) اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع) دومین امام و شخصیت بزرگی بود که مسلمانان اعم از شیعه و سنی به ایشان توسل و تمسک می‌کردند.

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) در رابطه با امام حسن(ع) و امام حسین(ع) فرمود هر کس آنها را دوست بدارد مرا دوست داشته و هر کس نسبت به آنها بغض داشته باشد همانند کسی است که نسبت به من بغض دارد.

امام جمعه پیرانشهر گفت: شخصیتی مانند امام حسن(ع) ولی‌خدا و اولاد پیامبری است که درجه نبوت دارد و بنابراین باید احترام آنان را حفظ کرد و باید همه مسلمانان اولاد رسول خدا(ص) را دوست بدارند چون دوستی آنان ثواب و پاداش فراوانی دارد.

وی بیان کرد: بی‌شک دوستی و حب ائمه‌اطهار(ع) وسیله وحدت است و مسلمانان باید در حب امام حسن(ع) و امام حسین(ع) وحدت داشته و آنها را الگوی خود قرار دهند و این راه وحدت است.

ماموستا محمودی اظهار داشت: همچنین مسلمانان باید همواره هوشیار بوده و در برابر دشمنان خود وحدت داشته باشند و در مقابل آنها ایستادگی کنند و از سوی دیگر مسلمانان باید راه ائمه را پیش گیرند چون آنها نیز راه جد خود رسول خدا(ص) را در پیش گرفته بودند.

وی تأکید کرد: ائمه‌اطهار(ع) شخصیت‌های بزرگی چه در زمان حیات و چه پس از شهادت بودند و درجه و مقام آنها همچنان باقی است و باید به آنها متوسل شد.

ارسال نظر