وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
شعار و پیمان عاشورایی ما «لبیک یا قرآن، لبیک یا حسین و لبیک یا مهدی» است
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۰۸:۲۷ 293
سید حسن نصرالله:

شعار و پیمان عاشورایی ما «لبیک یا قرآن، لبیک یا حسین و لبیک یا مهدی» است

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی عاشورایی خود در بیروت تأکید کرد که شعار عزاداران راهپیمایی عاشورایی «لبیک یا قرآن، لبیک یا حسین و لبیک یا مهدی» است.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان طی نطق خود در مراسم شب عاشورا در ضاحیه جنوبی بیروت تاکید کرد: فردا به میادین خواهیم آمد و شعار مرکزی ما لبیک یا قرآن، لبیک یاحسین و لبیک یا مهدی خواهد بود.

وی افزود: فردا بیرون می‌آییم تا حضرت مهدی(عج) نوه امام حسین(ع) را ببینیم و نشان دهیم که این امت امروز و این نسل حسینی و زینبی امروز، هرگز اجازه نخواهند داد که حسین باز دیگر کشته شود و زینب بار دیگر به اسارت کشیده شود و به اهل بیت پیامبر(ص) و کتاب خدا همچون سابق آسیبی وارد شود.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: ای سید ما صاحب الزمان(عج) اگر بدانیم که در همه جنگ‌هایی که با تو خواهیم بود هزاران بار کشته، سوزانده و در هوا پخش می‌شویم، باز یا مهدی تو را ترک نمی‌کنیم.

وی افزود: خطاب به مولای خود صاحب عصر می‌گوییم که ای سید و مولا و امام ما، هنگامی که برای ظهور تو و قیام در رکاب تو دعا می‌کنیم، وعده ما وعده انسان‌های صادق و وفادار است و روح و جانمان را فدایت می‌کنیم.

سید حسن نصرالله گفت: ای سید ما هر خطری که باشد ما با شما خواهیم بود و به خدا سوگند می‌خوریم که نمی‌گوییم تابستان گرم یا زمستان سردی است، چیزی که به جد تو امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) گفته بودند و اگر به ما فرمان‌ دهید که کوه‌ها را از جا برداریم از جا برخواهیم داشت.

دبیر کل حزب الله تأکید کرد: در روز قیام و ظهور شما ما با شما خواهیم بود و همچون اصحاب امام حسین(ع)  که به ایشان گفتند ما با شما خواهیم بود، همان طور که اصحاب پیامبر به رسول الله(ص) همین را گفتند، نه آن چیزی که بنی اسرائیل به حضرت موسی(ع) گفت.

وی با اشاره به پیروزی مقاومت اسلامی لبنان از مکتب کربلایی امام حسین(ع) گفت: مقاومت از روز نخست برای خدا و در راه خدا قدم گذاشته است و نیت شهدا و مجروحین ما و خانواده‌هایشان که رنج رویارویی با دشمن را به جان خریدند، ادامه دادن راه امام حسین(ع) بوده است.

سید حسن نصرالله همچنین ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی زینبیه دمشق گفت: هدف این اقدام تروریست‌های تکفیری کاملاً روشن است، اما آنها نتوانستند به هدف خود دست یابند و دوستداران اهل بیت(ع) در سوریه مراسم عاشورا را نظیر هر سال و بلکه با عظمت‌تر از هر سال برگزار خواهند کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان سخنان خود از همسایگان مساجد، حسینیه‌ها و مراسم اجتماع سوگواران حسینی برای تحمل هر گونه آزار و اذیتی از جهت برپایی مراسم عزاداری قدردانی کرد و گفت که آنها هم در اجر و ثواب عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا شریک هستند.

ارسال نظر