وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
ذهن بشر ناتوان از درک فضائل امام حسین علیه السلام است
۱۴۰۲/۰۵/۱۰ ۰۸:۳۴ 329
مولوی حسن زهی در گفت‌وگو با تقریب:

ذهن بشر ناتوان از درک فضائل امام حسین علیه السلام است

مولوی حسن زهی تصریح کرد: شخصیت امام حسین علیه السلام بالاتر از درک و تصور ما است و فکر و ذهن ما به گوشه‌ای از فضائل و فداکاری‌های ایشان نخواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مولوی عبدالله حسن زهی امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون منطقه سیستان در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب اظهار داشت: از پیامبر عظیم الشأن اسلام روایت است که می‌فرماید هر کس فرزندان مرا بیازارد گویا مرا آزرده است.

وی تصریح کرد: شخصیت امام حسین علیه السلام بالاتر از درک و تصور ما است و فکر و ذهن ما به گوشه‌ای از فضائل و فداکاری‌های ایشان نخواهد رسید.

مولوی حسن زهی افزود: امام حسین علیه السلام برادران و فرزندان از جمله حضرت علی اصغر را که طفل ۶ ماهه بود، فدای اسلام کرد اما از اراده خود دست برنداشت و خود را تسلیم یزید نکرد.

امام جمعه اهل سنت هامون گفت: شهادت یکی از یاران امام حسین علیه السلام به نام حبیب بن مظاهر به ما این درس را می‌دهد که شهادت و جنگیدن در راه اسلام پیر و جوان نمی‌شناسد و هرکس میتواند جانش را برای اسلام فدا کند.

وی بیان کرد: در واقعه کربلا وجود شخصیت بزرگی همچون حضرت زینب سلام الله علیها به چشم می‌خورد که در کاخ ظلم و ستم یزید شجاعانه سخن می‌گوید.

مولوی عبدالله ابراز داشت: هر چقدر در این باره سخن گفته شود کتاب و مقاله نوشته شود باز هم فضائل حضرت حسین به طور کامل بیان نخواهد شد.

ارسال نظر