وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
حسین علیه السلام چراغ هدایت و کشتی نجات...
۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۱۹:۰۲ 356
یادداشت

حسین علیه السلام چراغ هدایت و کشتی نجات...

بسم الله الرحمن الرحیم

حسین علیه السلام چراغ هدایت و کشتی نجات
 

ایام سوگواری سید جوانان اهل بهشت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام فرصتی است برای مرور دوباره مکتب و راه آن بزرگوار که خط هدایتی برای تمام بشر در طول تاریخ بشریت ترسیم کرد همان گونه که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در مورد ایشان فرمود: « همانا حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است».

امام حسین علیه السلام متعلق به هیچ مذهب خاصی نیست، پیروان تمام مذاهب اسلامی اعم از پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام و اهل سنت و جماعت همگی به ساحت مقدس حضرت حسین علیه السلام پیشانی ارادت ساییده و از انوار مقدسش بهره ها می برند. همانطور که مسلمانان نیز نمی توانند ادعا کنند که وجود نازنین حضرت حسین علیه السلام فقط متعلق به مسلمانان است و این خورشید نمی تواند به پیروان سایر ادیان نور افشانی کند. بنابراین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام متعلق به تمام بشریت است و راه انسان زیستن را تا قیامت برای همه انسانهای کره خاکی ترسیم کرده است.

آنچه برای همه ما در این زمانه مهم است آن مسیری است که این کشتی نجات برای نجات بشریت ترسیم کرده است. در زمانه ای که رفته رفته ظلم تمام جامعه اسلامی را فرا می گرفت و سنت نبی اکرم صلی الله علیه و آله به انحراف دچار می شد و چه ظلمی بالاتر از نابودی سنت و روش مسلمانی و در آوردن مسلمانان تحت ولایت حاکمی که کمر به هدم دین و شریعت بسته و در مسند قدرت نشسته، فرزند پیامبر خدا قیام می کند تا مسلمین، راه هدایت را گم نکنند و در مسیر صحیح قرآن و سنت قدم بگذارند و برای این امر مهم جان شریف خویش و عزیزترین کسان و خانواده اش را فدا می کند.

بیعت امام حسین علیه السلام با یزید به معنای مهر تایید بر تمام انحرافاتی بود که در جامعه آن زمان به نام دین انجام می شد چرا که اگر این مسیر ادامه پیدا می کرد به تعبیر خود امام حسین علیه السلام می بایست با اسلام و مسلمانی خداحافظی کرد. بنابراین امام حسین به عنوان فرزند رسول خدا و کسی که وظیفه حفاظت از دین را بر عهده دارد نمی توانست به هیچ عنوان با یزید بیعت کند و در این مسیر هر بهایی که لازم است را می پردازد.

قیام امام حسین علیه السلام قیام شیعی و مذهبی و فرقه ای نبود، مسأله بر سر اختلاف سلیقه و یا دعوا بر سر حکومت و پست و مقام دنیوی نبود بلکه سخن از اندراس دین و سنت نبوی بود، که امام علیه السلام اگر راه و مسیر خود را از خط انحراف جدا نمی ساخت برای همیشه سنت رسول الله صلی الله علیه و آله نابود می شد. 

امام حسین علیه السلام با جدا کردن جبهه خود از جبهه طاغوت، عملاً معروف را به جامعه اسلامی نشان داد و از منکر نهی کرد همانطور که خود ایشان در بیان فلسفه قیام خود می فرمایند: « می خواهم امر به معروف کنم و نهی از منکر کنم و به سیره جدم و پدرم عمل کنم».

امروز تمام مذاهب اسلامی به وجود نازنین حضرت سیدالشهداء علیه السلام مدیون هستند و خون پاک ایشان بود که اصل نهال اسلام را آبیاری کرد و اکنون این درخت تنومند به دست ما رسیده و ما امانت دار درختی هستیم که عزیزترین اولیای الهی برای حفظ آن جان شریف خویش را فدا کرده اند.  بنابراین پیروان تمامی مذاهب باید بدانند که هر گونه اختلاف و تنش که باعث ضعف و سستی ریشه های این درخت تنومند گردد، خیانتی است بزرگ به پیامبر اسلام و عترت پاک ایشان علیه و علیهم السلام.

 

ارسال نظر