وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
حج و اعیاد اسلامی موجبات تقویت همدلی و همبستگی است
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۵:۲۲ 304
مولوی فاضل حسینی در گفتگو با تقریب:

حج و اعیاد اسلامی موجبات تقویت همدلی و همبستگی است

عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، بیان کرد: اعیاد ماه ذی الحجه هم عبادی و هم اجتماعی است؛ باید با انجام مراسم عبادی این روزهای فرح بخش را تکریم کرده و الفت و دوستی را میان امت اسلامی رواج دهیم.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مولوی سید ابراهیم فاضل حسینی عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ماه ذی الحجه و عید سعید قربان را ماه و روز تجلی وحدت و انسجام امت اسلامی دانست و اظهار داشت: عید قربان عید نحر ، قربانی و عید اکبر است؛ امت اسلامی باید این عید بزرگ اسلامی را محترم شمرده و بهترین نحو ممکن گرامی دارند.

مولوی فاضل حسینی، افزود: سالانه هزاران نفر از کشورهای اسلامی و ایران عزیز به حج اعزام می شوند؛ این نگاه ویژه خدای متعال به بندگان و مسلمانان عاملی است که باید شکرگزار بود.

این عالم برجسته اهل سنت خراسان، تصریح کرد: خداوند متعال بعد از سی روز روزه داری در ماه مبارک رمضان عید فطر و قربان را بعد از فریضه حج قرار داده است؛ در واقع این اعیاد هم عبادی و هم اجتماعی است.

وی عنوان کرد: خداوند متعال در این اعیاد توصیه نموده است به فقرا  ومساکین توجه ویژه شود و امت اسلامی همدیگر را یاری و همراهی کنند که امیدواریم توجه به همدیگر ریشه فقر را بخشکاند.

وی در پایان تاکید کرد: منظور از عید عبادی آن است که به جای آنکه به مانند سکولارها به رقص و پایکوبی بپردازیم با انجام مراسمات عبادی این روزهای فرح بخش را تکریم کرده و الفت و دوستی را میان امت اسلامی رواج دهیم.

ارسال نظر