وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
هدف مناسک حج ایجاد و تقویت وحدت امت اسلامی است
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۰۸:۱۴ 340
مولوی سلامی در گفتگو با تقریب:

هدف مناسک حج ایجاد و تقویت وحدت امت اسلامی است

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان کرد: به طور کلی هدف از انجام اعمال در ایام حج، روز عرفه و عید قربان، ایجاد و تقویت وحدت امت اسلامی و روحیه استکبار ستیزی است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مولوی نذیر احمد سلامی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب عید قربان را فرصتی بر مواسات و هم افزایی امت اسلامی دانست و اظهار داشت: عید سعید قربان یکی از اعیاد بسیار حائز اهمیت برای مسمانان است؛ در این روز امت اسلام ماموریت دارند به کمک افراد بی بضاعت رفته و گوشت قربانی به سه دسته تقسیم کرده و طبق سنت رسول خدا به نیازمندان ، خانواده و سپس بین اقوام خود قسمت نمایند.

مولوی سلامی افزود: عید قربان یادگار حضرت ابراهیم است که تنها فرزند خویش را در شرایطی که او کهنسال شده بود و طبیعتا نیاز به کمک فرزند خویش داشت بنا بر فرموده خداوند متعال به قربانگاه آورد و مورد امتحان الهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: هدف عشق به الله بود که نتیجه این عشق، سلسله انبیاء و نبوت از نسل حضرت ابراهیم شد.

عضو خبرگان رهبری، تصریح کرد: به طور کلی هدف از انجام این اعمال در ایام حج، روز عرفه و عید قربان، ایجاد و تقویت وحدت امت اسلامی است. 

وی عنوان کرد: در این ایام مستضعفان عالم مورد حمایت مومنین قرار می گیرند و شاهد اطلاع از احوال و اوضاع مسلمین جهان خواهیم بود؛ در واقع مسلمانانی که نیاز به کمک دارند را مورد حمایت قرار می دهیم.

وی در پایان تاکید کرد: نکته دیگر این است که نزدیکی امت اسلامی به یکدیگر در این ایام، توطئه های دشمنان اسلام را خنثی می سازد و امت اسلام را از نفوذ مسائل تفرقه برانگیز در صفوف قلب های آنان برحذر می دارد.

ارسال نظر