وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
حج نماد وحدت امت اسلامی است
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۰۸:۰۸ 355
حجت الاسلام حسینی در گفتگو با تقریب:

حج نماد وحدت امت اسلامی است

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، بیان کرد: امت اسلام با استعانت به خداوند متعال و تبعیت از ولایت در ماه عظیم ذی الحجه؛ در جهت تقویت وحدت و اتحاد اسلام گرایان حرکت کنند و دشمنان اسلام را مایوس نمایند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم حسینی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب حج را نماد وحدت امت اسلامی دانست و اظهار داشت:  خداوند متعال عالم را بر پایه وحدت و تقریب بنیان نهاده است و سپس مسلمانان را به این مسئله دعوت کرده است؛ لذا حج یک نماد ویژه از این ارکان اصلی اسلام است.

حجت الاسلام حسینی، افزود: خداوند متعال مسئله حج را مقدماتی برای فراهم ساختن اتحاد و انسجام امت اسلام قرار داده است و در قرآن کریم می فرماید: " إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبَارَكًا وَهُدًى لِلْعَالَمِينَ"، در واقع خانه خدا محلی برای هدایت و جهت دهی امت اسلام به سعادت است.

وی ادامه داد: اهمیت حج آنقدر زیاد است که خداوند متعال برای آنکه حضرت ابراهیم را به مقام امامت برساند مهمترین امتحاناتش را در این مکان مقدس قرار داده است.

وی عنوان کرد: حج ابراهیمی از امتحانات سخت الهی بوده است که ابراهیم علیه السلام در بیابانی بدون آب و مواد غذایی سربلند از آن خارج شد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: در واقع اعمالی که توسط ابراهیم علیه السلام انجام شد الگویی برای امت اسلام قرار گرفته است و وجوانب بسیاری از اطاعت ، بندگی ، صبر و تحمل و از خودگذشتگی را جلوه بخشیده است.

وی در پایان تاکید کرد: این ماه عظیم با تمام ویژگی های بزرگی که در خود جای داده است، همراه با ولایت آمده است " بُنِیَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّکَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَایَةِ وَ لَمْ یُنَادَ بِشَیْ ءٍ کَمَا نُودِیَ بِالْوَلَایَةِ"؛ امیدواریم امت اسلام با استعانت به خداوند متعال و تبعیت از ولایت در جهت تقویت وحدت و اتحاد اسلام گرایان حرکت کنند و دشمنان اسلام را مایوس نمایند.

ارسال نظر