وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
امت اسلامی باید مناسک حج را در راستای اعتلای وحدت پاس بدارند
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۱:۱۶ 313
شیخ حنیفی در گفتگو با تقریب:

امت اسلامی باید مناسک حج را در راستای اعتلای وحدت پاس بدارند

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، بیان کرد: امت اسلامی باید این سنت ابراهیمی را در راستای اعتلای وحدت پاس بدارند، رمی جمرات و طرد شیاطین انس و جن از خود، در واقع آموزش مقابله با وسوسه های شیاطین و از بین بردن وسوسه های تفرقه برانگیز است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ محمد عزیز حنیفی عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت استان فارس در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به اینکه خداوند متعال حقیقت اسلام را در حج قرار داده است، اظهار داشت: حج از ارکان اصیل و از مهمات اسلام می باشد؛ باید بر این نکته تاکید نمود که بسیاری از فضائل و برکات در آن نهفته است.

شیخ حنیفی افزود: پیامبراسلام(ص) فواید و ثمرات مهمی را پیرامون حج و اعمال آن بیان نموده اند؛ فلسفه حج به طور قطع همبستگی ، یکپارچگی ، اتحاد و وحدت و همدلی و همنوایی و نزدیکی عقاید امت اسلامی است.

وی ادامه داد: اعمالی نظیر نماز ، مناسک حج و دیگر برنامه های حاجیان، نشانگر و معطوف نمودن آن به مسائل وحدت است؛ حج در واقع ویژگی جهان شمولی دارد و اثرات آن تاثیر بر تمام  امت اسلامی در هر جای عالم خواهد داشت.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، تصریح کرد: ذی الحجه از ماه های حرام بوده و حدودی در آن معین گردیده است که از فضیلت های خاصه آن است؛ در حقیقت خداوند متعال حقیقت اسلام را در حج قرار داده شده است.

وی عنوان کرد: خداوند متعال انسان را با انجام چنین اعمالی می آزماید؛ حضرت ابراهیم چگونه با تزکیه نفس و آزمایش جان و مال خود در برابر این آزمون الهی پیروز بیرون آمد؟.

وی در پایان تاکید کرد: انسان های مومن باید بر این هدف ثابت قدم بوده و در راه خدا گام برداشته و این سنت ابراهیمی را در راستای اعتلای وحدت پاس بدارند، رمی جمرات و طرد شیاطین انس و جن از خود، در واقع آموزش مقابله با وسوسه های شیاطین و از بین بردن وسوسه های تفرقه برانگیز است.

ارسال نظر