وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
از برکات ماه ذی الحجه نزدیکی افکار و دلهای امت اسلامی است
۱۴۰۲/۰۴/۰۵ ۱۴:۵۰ 345
حجت الاسلام شاهرودی در گفتگو با تقریب:

از برکات ماه ذی الحجه نزدیکی افکار و دلهای امت اسلامی است

عضو مجلس خبرگان رهبری، یبان کرد: داشتن یک مسیر واحد و مجموعه ای یکدست، از مسائل مهم جهان اسلام است؛ آنکه همه امت اسلامی به یک مسئله واحد فکر می کنند بسیار مسئله مهمی است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، امت اسلامی را پیوسته در آزمایش الهی دانست و اظهار داشت: یکی از این آزمایشات الهی توجه به آیه شریفه " وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا" است؛ درس بزرگ آن این است که با پیروی از حضرت ابراهیم در امتحاناتی که برای مسلمین بوجود می آید موفق و پیروز خارج شویم.

حجت الاسلام شاهرودی افزود: اهمیت عید سعید قربان از آن جهت است که حضرت ابراهیم از امتحان الهی پیروز بیرون آمد؛ مسلمانان باید بدانند پیوسته در حال آزمون های الهی هستند و باید تلاش کرد در این امتحانات سربلند و پیروز خارج شوند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: از مشترکات امت اسلامی اعیاد اسلامی است؛ این نشان و مدال وحدت و انسجام امت اسلامی است، در واقع این مسائل سبب خواهد شد تفکرات به هم نزدیک شده و وحدت را تقویت نماید.

نمایند سابق ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: داشتن یک مسیر واحد و مجموعه ای یکدست، از مسائل مهم جهان اسلام است؛ آنچه همه امت اسلامی به یک مسئله واحد فکر می کنند مسئله بسیار مهمی است.

وی در پایان تاکید کرد: توجه به مسائل وحدت آفرین در شرایطی که دشمنان اسلام به دنبال ایحاد تفرقه و کمرنگ نمودن نمادهای وحدت هستند بسیار حائز اهمیت خواهد بود، لذا باید اعیاد و جریانات جهانی که وحدت را تقویت می کند، تکریم نمود.

ارسال نظر