وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مسلمانان در ماه ذی الحجه، در ترویج و تکثر اعمال وحدت آفرین آن کوشا باشند
۱۴۰۲/۰۳/۲۸ ۱۰:۳۶ 314
شیخ نوری در گفتگو با تقریب:

مسلمانان در ماه ذی الحجه، در ترویج و تکثر اعمال وحدت آفرین آن کوشا باشند

امام جمعه گله دار (فارس)، بیان کرد: پیامبر اسلام ابتدای ماه ذی الحجه را توصیه و تاکیدات بسیاری نموده است، مسلمانان عالم از برکات این ماه استفاده کافی و وافی را برده و در جهت وحدت و ارتقای انسجام دینی و مذهبی استفاده نمایند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ مصطفی نوری امام جمعه گله دار (فارس) در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب واقع شدن تعدادی از رویدادهای مهم تاریخ اسلام در ماه ذی الحجه را  فرصتی برای تقویت وحدت دانست و اظهار داشت: ماه ذی الحجه؛ از ماه های الهی پربرکت و فضیلت الهی است، البته تمام ماه های الهی تماما دارای فضیلت های منحصر به فردی هستند.

وی افزود: در ماه ذی الحجه، نفعات و بهره بیشتری نصیب انسان می گردد؛ زیرا ماه ذی الحجه یکی از ماه های پر خیر و پر ارزش برای مسلمانان عالم است و در این ماه با انجام اعمال و مناسک حج، انسان مورد مغفرت الهی قرار خواهد گرفت.

امام جمعه گله دار، تصریح کرد: پیامبر اسلام ابتدای ماه ذی الحجه را توصیه و تاکیدات بسیاری نموده است و انجام عبادت در این دهه را بسیار مورد تقرب الهی عنوان کرده اند.

وی ادامه داد: مسلمانان باید در این ماه فرصت را غنیمت شمارده و نسبت به انجام عبادات کوشش کرده و در ترویج و تکثر اعمال وحدت آفرین آن کوشا باشند.

وی در پایان تاکید کرد: ازدواج امیرالمومنین(ع) با فاطمه زهرا(س) و آزمایش الهی ابراهیم خلیل الله و نیز حرکت حسین بن علی(ع) از سرزمین مکه به سمت کربلای معلی در جهت امر به معروف و نهی از منکر در این ماه واقع شده است؛ امیدواریم مسلمانان عالم از برکات این ماه استفاده کافی و وافی را برده و در جهت وحدت و ارتقای انسجام دینی و مذهبی استفاده نمایند.

ارسال نظر