وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
نوای وحدت و همدلی مسلمانان در ایام حج بلند می شود
۱۴۰۲/۰۴/۰۵ ۱۴:۵۱ 356
آخوند ایری در گفت و گو با تقریب:

نوای وحدت و همدلی مسلمانان در ایام حج بلند می شود

امام جمعه اهل سنت شهر سیجوال بندر ترکمن، گفت: فریاد و نوای وحدت و انسجام اسلامی در ایام حج بیش از هر زمان دیگری از سوی مسلمانان بلند می شود.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آخوند «یوسف ایری» در گفت و گو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، با اشاره به ظرفیت کنگره حج در ایجاد وحدت و همدلی در بین امت اسلامی، اظهار کرد: گردآمدن همه مسلمانان جهان به یک نقطه در کره زمین به نام کعبه نقش بی بدیلی در وحدت اعتقادی و عملی آنان دارد.
 
به گفته وی؛ مناسک و اعمالی که در ایام حج انجام می شود روش بسیار مهمی برای تحقق یکپارچگی و اتحاد امت اسلامی است.
 
امام جمعه اهل سنت شهر سیجوال بندر ترکمن، حرکت یکسان و یکپارچه حجاج را حرکتی منظم و یک صدا به سمت ریسمان الهی دانست و گفت: در هیچ فریضه ای از فرایض اسلام این همگرایی و تقرب با این عظمت و شکوه دیده نمی شود.
 
وی افزود: اگر این حرکت دسته جمعی و عمومی در همه زمینه های امت بروز و ظهور کند کشورهای اسلامی به راحتی می توانند جلو هر ابرقدرتی ایستادگی کرده و آنها را به عقب برانند.
 
به گفته وی؛ کعبه خانه خدا نمادی برای وحدت امت است؛ زیرا همه مسلمانان در هر گوشه ای از جهان که باشند به سمت آن نماز می خوانند، اگر هر مسلمانی به سمتی که دلش می خواست نماز می خواند باعث تفرقه و اختلاف در بین امت می شد.
 
آخوند ایری با بیان اینکه دین اسلام با دعوت مسلمانان به انجام حج به دنبال وحدت مسلمانان است، ابراز کرد: آئین مترقی اسلام با برگزاری حج، وحدت عظیم و شکوهمندی را که به دنبال آن است با محوریت کعبه پی ریزی کرده است.
 
وی ادامه داد: خداوند متعال دین اسلام را کامل ترین دین ها قرار داده است؛ زیرا در آن به همه ابعاد زندگی انسان ها توجه شده و حتی از برگزاری کنگره حج به دنبال ایجاد وحدت و دوری از تفرقه در بین امت اسلامی است.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر