وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
حادثه کربلا و عاشورا برای زنده نگاه داشتن راه پیامبر اسلام(ص) بود
۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۱۰:۱۶ 215
موسوی تبریزی در گفتگو با تقریب:

حادثه کربلا و عاشورا برای زنده نگاه داشتن راه پیامبر اسلام(ص) بود

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، بیان کرد: قیام امام حسین(ع) تکمیل کننده حرکت و زحمات پیامبراسلام(ص) و مولا امیرالومنین(ع) بوده است؛ ادامه آن نیز تا زمان غیبت امام زمان بوسیله ائمه اطهار ادامه پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت‌الله سید حسین موسوی تبریزی پژوهشگر، نویسنده و استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب همزمان با فرارسیدن ماه محرم به عنوان یکی از ماه های تحکیم وحدت امت اسلامی، اظهار داشت: در زمان امام حسین(ع)، مسئله شیعه و سنی به این شکل مطرح نبوده است و مسلمان و غیر مسلمان موضوع اصلی بوده است؛ اهداف اسلامی باید در راستای تحقق رسالت پیامبراسلام(ص) انجام می گرفت و اجرای آن راهی نداشت مگر با حرکت انقلاب حضرت امام حسین (ع).

وی افزود: در واقع قیام امام حسین(ع) تکمیل کننده حرکت و زحمات پیامبراسلام(ص) و مولا امیرالومنین(ع) بوده است؛ ادامه آن نیز تا زمان غیبت امام زمان بوسیله ائمه اطهار ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: عمده اهداف اسلامی و الهی و تکامل امت و حقیقت بین بودن امت اسلام مد نظر بوده است؛ حرکت و  قیام اسلامی برای احیا و تحقق اهداف عالیه و مقدسی صورت پذیرفته است.

استاد حوزه علمیه قم، عنوان کرد: امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: "من قیام خواهم کرد، مگر برای حق"؛ امام حسین(علیه السلام) در خطبه اى با صراحت هدف از تلاش و تکاپوى خویش را چنین بیان مى کند: "اَللّهُمَّ إِنَّکَ تَعْلَمُ إِنَّهُ لَمْ یَکُنْ مَا کَانَ مِنَّا تَنافُساً فِی سُلْطان، وَ لا التماساً مِنْ فُضُولِ الْحُطامِ، وَ لکِنْ لِنَرَىَ الْمَعالِمَ مِنْ دِینِکَ، وَ نُظْهِرَ الاِصْلاحَ فِی بِلادِکَ، وَ یَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبادِکَ، وَ یُعْمَلُ بِفَرَائِضِکَ وَ سُنَّتِکَ وَ أَحْکامِکَ»; (خداوندا! تو مى دانى که آنچه از ما (در طریق تلاش براى بسیج مردم) صورت گرفت، به خاطر رقابت در امر زمامدارى و یا به چنگ آوردن ثروت و مال نبود، بلکه هدف ما آن است که نشانه هاى دین تو را آشکار سازیم و اصلاح و درستى را در همه بلاد بر ملا کنیم تا بندگان مظلومت آسوده باشند و فرایض و سنّت ها و احکامت مورد عمل قرار گیرد.
 
وی عنوان کرد: ائمه اطهار نیز بر این روش حرکت نمودند؛ حرکت امام صادق و امام باقر(علیهما السلام) برای تشکیل کلاس های درس و ترویج دین مبین اسلام و نیز برای تکامل انسان ها و بر اساس تعالیم پیامبراسلام بر این هدف بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: اگر حرکت امام حسین(ع) و جلسات مهم ائمه اطهار نبود، اسلام از بین می رفت؛ این جهاد های گوناگون نیز اسلام را احیا نمود و زنده نگاه داشت و سبب تبلور آثار رسالات پیامبر اسلام است، حادثه کربلا و عاشورا قطعا زنده نگاه داشتن راه پیامبر اسلام(ص) است.

ارسال نظر