وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
امام حسین علیه السلام احیاگر وحدت امت اسلامی است
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۱۰:۱۴ 633
جزائری در گفتگو با تقریب:

امام حسین علیه السلام احیاگر وحدت امت اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین سیدنورالدین شریعتمدار جزائری استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم درگفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب وجود با برکت سیدالشهدا (ع) را متعلق به تمام بشریت دانست و اظهار داشت: محبت ابی عبدالله الحسین(ع) با شهادتش بر دل امت اسلام بیشتر گردید و نه تنها شیعه بلکه تمام فرق اسلامی و حتی غیر مسلمانان اعم از مسیحیان و یهودیان و نیز کسانی که دینی ندارند نسبت به ایشان عشق می ورزند و هدایت شده اند.

وی افزود: وجود امام حسین(ع) ،احیاگر وحدت امت اسلامی است؛ از ویژگی های شاخص ایشان، تجمیع  مذاهب مختلف ، ایده ها ، باورهای گوناگون ، عقائد و فرقه های مختلف جهان است؛ در زمان حیات و بعد از شهادت ایشان موجب گردید ملت ها ، امت ها و مذاهب اسلامی توجه بیشتری به یکدیگر داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه قم، تصریح کرد: اگر بعثت پیامبراسلام علت محدثه برای اسلام بوده است ، شهادت امام حسین علیه السلام علت مبقیه برای اسلام است؛ ایشان در واقعه کربلا می فرمایند: "ای شمشیر ها اگر با کشته شدن من دین پیامبر اسلام باقی خواهد ماند پس مرا فرا بگیرید".

وی بیان کرد: پس یکی از برکات و ویژگی های وجود حضرت، بقای اسلام  ، ایجاد محبت و انس میان فرق اسلامی بلکه تمام ملل و بشریت می باشد و این ویژگی در امامان دیگر کمتر بوده است؛ مگر در فرزند برومندش صاحب الزمان که با حضور ایشان کلمه توحید سرتاسر عالم را فرا خواهد گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: هدایت بشر به سعادت ، نیک بختی در دنیا و آخرت و وحدت کلمه را در وجود نازنین امام حسین علیه السلام برای بقای اسلام می توان مشاهده کرد.

ارسال نظر