وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
امام حسین(ع) محور وحدت امت اسلامی است
۱۴۰۲/۰۵/۰۹ ۱۱:۰۳ 322
آیت الله میرعمادی در گفتگو با تقریب:

امام حسین(ع) محور وحدت امت اسلامی است

نماینده سابق ولی فقیه در استان لرستان، بیان کرد: برای ایجاد وحدت میان مسلمانان و تقویت انسجام وهمگرایی، در ابتدا نیازمند به اندیشه عوامل وحدت آفرین و ثانیا نیازمند اسوه و الگو هستیم که این همگرایی شکل بگیرد و ثالثا نیازمند ابزار و وسایلی هستیم که در این راه ما را به مقصد برساند و نزدیک کند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله سیداحمد میرعمادی نماینده سابق ولی فقیه در استان لرستان در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه تقریب امام حسین(ع) را محور وحدت امت اسلامی دانست و اظهار داشت: تاسوعا و عاشورای حسینی با محوریت امام حسین(ع) هر ساله شکل می گیرد؛ قطعا امروز بیش از هر زمانی دیگر نیازمند وحدت بین امت اسلامی و تقویت انسجام و همگرایی مسلمانان هستیم.

آیت الله میرعمادی، افزود: برای ایجاد وحدت میان مسلمانان و تقویت انسجام وهمگرایی، در ابتدا نیازمند به اندیشه عوامل وحدت آفرین و ثانیا نیازمند اسوه و الگو هستیم که این همگرایی شکل بگیرد و ثالثا نیازمند ابزار و وسایلی هستیم که در این راه ما را به مقصد برساند و نزدیک کند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد سیدالشهدا نقش اساسی و کلیدی را در مسئله وحدت و تقریب مذاهب اسلامی دارد و می تواند همگان را به اهداف تقریب برساند.

وی عنوان کرد: عوامل مهمی در وحدت امت اسلامی با محوریت امام حسین(ع) وجود دارند؛ شخصیت امام حسین (ع) است که به عنوان پاره تن رسول خدا و سرور جوانان بهشت ، زینت آسمان ها و زمین و خامس آل عبا است که مورد اتفاق نظر اهل سنت و شیعه نیز می باشند و همگان ایشان را یک شخصیت الهی می دانند.

میرعمادی تصریح کرد: ایشان در میان امت اسلامی دارای جایگاه خاصی هستند و احترام ویژه ای دارند و در این راستا روایات متعددی از رسول خدا در بیان جایگاه سیدالشهدا(ع) در متون و کتب اهل سنت و شیعه بیان شده است زیرا حضرت یکی از بارزترین محورهای وحدت امت اسلامی است.

وی در پایان تاکید کرد: اهداف و آرمان قیام امام حسین(ع) مبارزه با ظلم ، ستم ، فساد ، تبعیض و اصلاح امور جامعه و امر به معروف و نهی از منکر است؛ اصولا شکل گیری امت اسلامی با این اهداف و آرمان بوده است و استمرار آن نیز بر همین مولفه ها خواهد بود.

ارسال نظر