وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
احیای دین پیامبر (ص) اولین هدف قیام امام حسین (ع) بود
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۱۰:۰۲ 315
حجت الاسلام میرعباس سالمیان در گفت وگو با تقریب:

احیای دین پیامبر (ص) اولین هدف قیام امام حسین (ع) بود

حجت الاسلام میرعباس سالمیان در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ضمن تسلیت فرا رسیدن محرم اظهار داشت: ایام محرم یکی از ناب ترین فرصت ها برای شناساندن اسلام واقعی و اصیل به نسل نوجوان و جوان است.

معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی استان کرمانشاه گفت: بنابراین باید از لحظه لحظه این ماه بزرگ و عزیز نهایت استفاده را برای تبیین فلسفه نهضت عاشورا بهره ببریم، بنابراین وظیفه روحانیون و طلاب در محرم و صفر بسیار سنگین است.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) و یارانش با چندین هدف والا روی داد، تاکید کرد: اولین هدف از قیام امام حسین علیه السلام علیه استبداد زمانه خویش، احیای دین رسول الله (ص) بود.

حجت الاسلام سالمیان با اشاره به اینکه احیای سنت و فریضه امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اهداف والای امام حسین در قیامشان بود، گفت: کمرنگ شدن سنت بزرگ امر به معروف و نهی از منکر و دور شدن مسلمین از درک محرمات شرعی و... از دیگر علل نهضت عاشورا بود.

معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: قیام امام حسین علیه السلام زمینه ای برای احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر درجهان اسلام گردید و امروز باید این سنت که سیدالشهدا (ع) و یارانش برای آن جان خود را فدا کردند را به خوبی احیا و اجرا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان تأکید کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در قیام عاشورا باید بدان توجه داشته باشیم این است که در این قیام به خوبی قدرت تبلیغ و تحریف مشخص شد.

حجت الاسلام سالمیان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در آن زمان دستگاه تبلیغاتی دربار یزید به حدی فعال بود که بسیاری از مسلمین که در گذشته در کنار رسول خدا (ص) و امیرالمؤمنین علیه السلام برای اسلام جنگیده بودند در روز عاشورا در مقابل فرزند پیامبر صف آرایی کردند و این باید برای ما درس باشد و بدانیم که تبلیغات تا چه حدی می تواند معادلات را برهم بزند و جای حق و ناحق را تغییر دهد.

ارسال نظر