وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
۱۴۰۰/۰۸/۰۵ 1482
 

عضو مجلس خبرگان رهبری: "یدواحده" و "امت واحده" لازمه جهان اسلام است

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: همگان باید به مثال "ید واحده" ، "امتی واحد" در برابر مسائلی که به امت اسلامی مرتبط می شود، همدیگر را همپوشانی و همراهی کنند تا به موفقیت دست یابند.

۱۴۰۰/۰۸/۰۵ 1440
 

تشکیل کارگروه‌های ویژه؛ راهی برای تحقق عملی وحدت و همدلی مسلمین

رئیس هیأت مؤسس اتحادیه تقریب نهاد خیرین و مؤسسات خیریه بر تشکیل کارگروه‌های ویژه به عنوان راهی برای تحقق عملی وحدت و همدلی مسلمین تاکید کرد.

۱۴۰۰/۰۸/۰۵ 1393
 

رویوران: یکی از مهمترین تأثیرات انقلاب اسلامی ایران ایجاد معادله بازدارندگی بود

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه اظهار داشت: نبرد سیف القدس که 12 روز بیشتر طول نکشید نشان داد که مقاومت در غزه به نقطه جدیدی از تکمیل بازدازندگی رسیده است.

۱۴۰۰/۰۸/۰۵ 1417
 

از بین رفتن اخوت اسلامی، نقطه آغازین بحران های جهان اسلام است

ماموستا محمدی تاکید کرد: از هم پاشیدن اخوت اسلامی، نقطه آغازین تمام بحران ها شد که امروز دامنگیر امت اسلامی است.

۱۴۰۰/۰۸/۰۵ 1231
 

مسلمانان نباید آتش جنگ را تشدید کنند

نماینده ولی فقیه اظهار داشت: اگر میان مسلمانان جنگی به وجود آید باید بین این دو دسته صلح ایجاد کنید به عبارتی دیگر وظیفه‌ی همه مسلمانان این است که نباید آتش جنگ را تشدید کنند.

۱۴۰۰/۰۸/۰۵ 1263
 

وحدت راز برادری ما و ویرانگر عقاید تفرقه افکن است

شیخ بهاءالدین محی الدین عزالدین تاکید کرد: وحدت راز برادری ماست و مسلمانان را کمک می کند تا دستی واحد علیه دشمنان صهیونیستی و امریکایی و وهابی باشند؛ وحدت نشانگر اعتقادات ما و ویرانگر همه عقاید تفرقه افکن است.

۱۴۰۰/۰۸/۰۵ 998
 

عدالت مبنای پایداری و استمرار صلح است

«حسین کنعانی مقدم» کارشناس ارشد امور خاورمیانه تاکیدکرد: صلح جهانی هنگامی محقق خواهد شد که میان اقوام و ملل مختلف، بر اساس حقوق ملل و حقوق ادیان یک ارتباط سیستماتیک، ارگانیک و منطقی ایجاد شود.

۱۴۰۰/۰۸/۰۵ 831
 

پرهیز از تفرقه پروژه های متنوع استعمار غرب را ناکام می گذارد

می توان چندین کشور اسلامی را مورد بررسی قرار داد. از جمله ایران، سوریه، مصر، عراق، افغانستان که در آنها ترورهای متعددی اتفاق افتاده است و دانشمندان آنها مورد حذف فیزیکی قرار گرفته اند. به عنوان مثال دانشمندان ایرانی که شهید شدند و مورد ترور قرار گرفتند از جمله شهدای عزیز شهریاری، احمدی روشن، علیمحمدی، رضائی نژاد، فخری زاده و دانشمندان متعدد دیگری ک...

۱۴۰۰/۰۸/۰۵ 869
 

دین اسلام؛ آخرین نسخه ادیان الهی که بر قلب پیامبر اسلام نازل شد

آنچه در اسلام بیش از هر چیز اهمیت دارد این است که همه انسانها بر اساس فطرت خود عمل کنند، به یکدیگر احترام بگذارند، از تعصب و جهل و تندروی دوری نمایند و در امر دین با تعقل بنگرند. این در حالی است که تعصب های کورکورانه به شکل گیری تفکر افراطی می انجامد که در نهایت فرد را ناچار به ارتکاب اقدامات خشونت زا می نماید.

۱۴۰۰/۰۸/۰۵ 824
 

تقویت باورهای جبهه مقاومت برای مقابله با استکبار ضروری است

مبارزه با استکبار و حمایت از مبارزات حق‌طلبانه یکی از اصول اساسی جمهوری اسلامی تلقی می‌شود و از این طریق دولتمردان و ملت انقلابی ایران را موظف به مقابله با استکبار و حمایت از مستضعفین نموده است.

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ 856
 

جامعه آرمانی جامعه ای است که با ظلم و ظالم سازگاری نداشته باشد

مدیر مسئول فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده دانشگاه امام حسين (ع) تاکید کرد: ما جامعه ‌ای را می‌توانیم آرمانی بدانیم که با ظلم و ظالم هیچ سازگاری نداشته باشد.

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ 888
 

کلید برون رفت از مشکلات، یکدلی و همبستگی مسلمانان است

مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت سنندج تأکید کرد: مسلمانان باید بدانند که کلید برون رفت از مشکلات، یکدلی و همبستگی آنان است.

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ 881
 

رمز بقای یک ملت در گرو وحدت است

«نرگس میرزداه» بانوی اندیشمند بندرعباسی تاکید کرد:رمز بقا و استمرار یک ملت و نیل به هدف و مقصود نهایی در گرو وحدت است.

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ 850
 

انقلاب ایران برگرفته از عاشورای حسینی(ع) بود

«ثریا ذهابی» عضو مجمع عمومی اتحادیه جهانی زنان مسلمان اظهار داشت: انقلاب ما از نهضت عاشورای حسینی سرچشمه گرفته بود که پیامش آزادی و آزادگی بود و تن به هیچ ذلت و خفتی نداد.

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ 877
 

ایمان به قدرت الهی و ارتباط حسنه با امت اسلامی رمز اقتدار مسلمان‌هاست

«اکرم رنجبر» مسئول بسیج جامعه زنان کرمان ایمان به قدرت لایزال الهی و ارتباط حسنه با امت اسلامی را رمز عزت و اقتدار توصیف کرد.

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ 894
 

تاکید بر راه‌اندازی پویش‌های آزادی‌خواهانه در حمایت از ملت‌های ستمدیده

عضو ارشد جمعیت دفاع از ملت فلسطین تاکید کرد: امروز برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مقاوم یمن و تمام ملت‌های تحت ستم منطقه نیاز به راه‌اندازی پویش‌های آزادی‌خواهانه و استقلال‌طلبانه‌ در بین ملت‌های مسلمان داریم.

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ 1232
 

هدف رژیم صهیونیستی چند تکه کردن امت اسلامی و ایجاد تفرقه است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: هدف دشمن صهیونیستی در وهله اول چند تکه کردن امت‌مان و ایجاد تفرقه و کینه در میان ملت‌های ماست و برای تحقق این اهداف گاهی به ابزار طایفه‌گرایی و گاهی به نژادپرستی متوسل می‌شود.

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ 1032
 

آیت‌الله تسخیری دارای تفکری اعتدالی بود | کنفرانس وحدت به نشانی برای جمهوری اسلامی تبدیل شده است

دبیرکل مجمع تقریب با اشاره به ویژگی‌های آیت الله تسخیری گفت: آیت الله تسخیری روش تعامل و تفکری اعتدالی داشت که در بیان و زبان می‌توانست این تفکر اعتدالی را به مخاطب انتقال دهد.

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ 798
 

ادب و فروتنی بارزترین ویژگی آیت الله تسخیری بود

«حسن بیتمز» عضو حزب سعادت ترکیه تصریح کرد: ادب و فروتنی آیت الله تسخیری علی‌رغم سطح بالای علمی وی موجب شده بود بتواند قلوب همه کسانی را که او را می‌شناختند، فتح کند.

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ 1000
 

شیخ المستاوی: آیت الله تسخیری همواره به دنبال ایجاد وحدت کلمه میان مسلمانان بود

شیخ المستاوی اظهار داشت: آیت الله تسخیری همواره به دنبال ایجاد وحدت کلمه میان مسلمانان بود؛ چیزی که جوامع اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارند.

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ 1182
 

مسلمانان می توانند با اتحاد غرب آسیا را از پلیدی های صهیونیست ها پاک کنند

وحدت منجر به پیروزی شریف مقاومت فلسطین شد و این پیروزی تا ابد تحقیری برای صهیونیست ها، حامیان آن ها در اروپا و آمریکای امپریالیست خواهد بود.

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ 806
 

"فلسطین" محور و مرکز اعتقاد و ارادات مسلمانان است

«مولانا رحمت الله قاسمی» خطیب برجسته هندی فلسطین را محور و مرکز اعتقاد و ارادات مسلمانان خواند و افزود: تاریخ ما به وجب وجب این سرزمین وابسته است.

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ 830
 

"نبرد شمشیر قدس" بیانگر قدرت و اتحاد فلسطینیان است

استاد دانشگاه تونس اظهار داشت: گروه‌های مقاومت اسلامی حماسه بزرگی را در جریان نبرد «شمشیر قدس» رقم زدند آن‌ها عزم، اراده و اصرار خود بر تحقق پیروزی را به نمایش گذاشتند و اقتدارشان را به تصویر کشیدند و ثابت کردند که مسلمانان نه تنها ضعیف نیستند بلکه از چنان قدرتی برخوردار هستند که به وسیله آن می‌توانند در برابر دشمن تا دندان مسلح به پیروزی دست یابند...

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ 783
 

حمایت از مردم فلسطین کار انبیاست/امت اسلام به خاطر منافع مشترک از جمله فلسطین متحد شوند

دبیرکل بنیاد فلسطین در پاکستان تأکید کرد: امت اسلامی باید برای منافع مشترکی همانند آزادی فلسطین و به دست آوردن دوباره قبله اول علیه جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین فلسطین متحد شود و به کمک مظلومان یمن، سوریه و لبنان بشتابد.