وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
کلید برون رفت از مشکلات، یکدلی و همبستگی مسلمانان است
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۳:۰۱ 888
سیده حمیده حسینی:

کلید برون رفت از مشکلات، یکدلی و همبستگی مسلمانان است

مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت سنندج تأکید کرد: مسلمانان باید بدانند که کلید برون رفت از مشکلات، یکدلی و همبستگی آنان است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سیده حمیده حسینی، مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت حضرت خدیجه(س) سنندج، در بیست و سومین وبینار سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت، درباره موضوع وحدت جهان اسلام، به صدر اسلام اشاره ای کرد و گفت: در صدر اسلام خلفا و صحابه گرامی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بعد از رحلت ایشان توانستند یکدلی و وحدت خودشان را حفظ کنند و در مقابل دشمنی دشمنان سرسخت و جاهل آن زمان با کمترین امکانات، اسلام را به تمام جهان صادر کنند و سپس ائمه اطهار علیهم السلام و بزرگان دین با اداره و رهبری مردم، اسلام را به نسل های بعدی برسانند.

وی افزود: اکنون هم با توجه به دستور الهی در جهت یکی شدن و برای رسیدن به آن امت واحده ای که اسلام را بر سراسر جهان حاکم می گرداند، همه ما مسلمانان باید بدون تعصب دست به دست هم دهیم تا بتوانیم توطئه های دشمنان دین و وحدت را که با ایجاد فرقه های جدید و نوظهوری مثل داعش و سلفیت و وهابیت سعی در ایجاد اختلاف و نابودی اسلام ناب دارند، شکست داده و آنها را در راه رسیدن به اهداف شومشان ناکام بگذاریم.

حسینی ادامه داد: دشمنان اسلام از صدر اسلام تاکنون به دنبال تفرقه و تشتت بوده اند و به خوبی می دانند که اتحاد مسلمانان می تواند تمام سلطه و منافع آنان را به نابودی بکشاند و مسلمانان باید بدانند که کلید برون رفت از مشکلات، یکدلی و همبستگی آنان است.

وی افزود: در این رابطه می توان به وحدت مسلمانان کشور عزیزمان اشاره کنیم که ندای وحدتشان شعار نبوده و در عمل ثابت کرده اند. در جریان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با توجه به فرقه های مختلف مذهبی در کشور، حضرت امام خمینی رحمت الله علیه، با درایت و رهبری حکیمانه خود اقشار مختلف را کنار هم نگه داشتند و انقلاب اسلامی را بدون کمک و حمایت هیچ کشوری و در میان هجمه های دشمنان به پیروزی رساندند و هشت سال دفاع مقدس را علی رغم تحریم های ظالمانه دشمنان، به سرانجام مطلوب رساندند و بعد از آن هم با رهبری رهبر فرزانه و توانا طوری در کنار هم زندگی کردیم، که نه تنها هیچ قدرتی جرأت نگاه چپ به کشور ما را ندارد، بلکه سایر کشورهای مسلمان مورد ظلم و تجاوز قرار گرفته را هم حمایت کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: سایر کشورهای مسلمان نیز سعی در نهادینه کردن اسلام و وحدت را دارند اما به دلیل نداشتن رهبری سیاسی، اجتماعی و مقتدر در این رابطه موفق نبوده اند و ما علی رغم توطئه های همه جانبه دشمنان و دشمنی ابر قدرت های جهان، ضمن احترام به عقاید و باورهای همدیگر، اتحاد و همبستگی خود را با وجود تنوع مذاهب و قومیت های مختلف حفظ کرده و مفتخریم که در کشوری زندگی می کنیم که در اتحاد، الگوی سایر کشورها است و این اتحاد و امنیت و آرامش را مدیون الطاف خداوند متعال و رهبری، رهبری وحدت آفرین و وحدت بخش هستیم. به امید روزی که اسلام، عدالت و امنیت بر تمام دنیا حاکم شود.

ارسال نظر