وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
هدف رژیم صهیونیستی چند تکه کردن امت اسلامی و ایجاد تفرقه است
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۰۹:۵۸ 1231
حجت الاسلام والمسلمین دکتر شهریاری:

هدف رژیم صهیونیستی چند تکه کردن امت اسلامی و ایجاد تفرقه است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: هدف دشمن صهیونیستی در وهله اول چند تکه کردن امت‌مان و ایجاد تفرقه و کینه در میان ملت‌های ماست و برای تحقق این اهداف گاهی به ابزار طایفه‌گرایی و گاهی به نژادپرستی متوسل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز دوشنبه 3 آبان ماه در وبینار فلسطین که در سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: نمی‌توان سالروز میلاد شریف پیامبر اکرم (ص) را بدون قرار دادن مسأله فلسطین در رأسِ فهرست مربوط به این مناسبت بزرگ، جشن گرفت. نمی‌توانیم هفته «وحدت اسلامی» را بدون اینکه با تمام وجودمان و قلب‌مان به مسأله «قدس» و «مسجدالاقصی» اهتمام داشته باشیم، جشن بگیریم.

وی افزود: میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص)، یادآورِ متولد شدن امتی است که خواست خداوند متعال این بود که یک امت واحده و میانه باشد؛ امتی که گواهی بر تاریخ است. تمامی این ویژگی‌های بی‌نظیر و منحصر به‌فرد امت اسلامی امروز توسط صهیونیسم جهانی و اسرائیل که ساخته دستِ آن است، در معرض تهدید قرار گرفته است.

دکتر شهریاری خاطرنشان کرد: هدف دشمن صهیونیستی در وهله اول چند تکه کردن امت‌مان و ایجاد تفرقه و کینه در میان ملت‌های ماست. صهیونیست‌ها برای تحقق این اهداف گاهی به ابزار طایفه‌گرایی و گاهی به نژادپرستی متوسل می‌شوند. این اهداف تجاوزکارانه مهمترین داشته و ثروت امتِ ما یعنی «وحدت» را مصادره می‌کنند. خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «إِنَّ هَٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ» (این امت شماست که امتی یگانه است و من پروردگار شما هستم پس مرا بپرستید) (انبیاء/92).

دبیرکل مجمع تقریب ادامه داد: این اهداف تجاوزکارانه همچنین عزت امت اسلامی را مصادره می‌کند. این درحالی است که خداوند می‌فرماید: «إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا» (عزت متعلق به خدا و رسول او و مؤمنان است)(یونس/65). این اهداف، روح اخوت و برادری میان مؤمنان را متلاشی می‌سازند. این درحالی است که خداوند فرمود: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ » (در حقیقت مؤمنان با هم برادرند) (حجرات/10).

حجت الاسلام دکتر شهریاری تاکید کرد: وجود رژیم صهیونیستی به عنوان یک غده سرطانی در منطقه بزرگترین خطری است که وحدت امت ما را تهدید می‌کند. این رژیم به اسم عادی‌سازی روابط برای چند تکه کردن امت اسلامی تلاش می‌کند و به اسم اعتدال، سعی دارد تا ما را در دامِ شکست، ذلت و حقارت گرفتار کند.

وی اظهار کرد: از زمانی که رژیم صهیونیستی در منطقه ما به وجود آمد، بحران‌ها و جنگ‌های داخلی افزایش پیدا کردند و تروریسم تحت عناوین مختلف گسترش یافت. نگاهی گذرا به بحران‌ها، منازعات و عقب‌ماندگی‌ها در منطقه کافی است تا بتوانیم دست رژیم صهیونیستی را که به سمت داشته‌ها و ثروت‌های امت اسلامی دراز شده است، ببینیم.

دکتر شهریاری در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی برای نفوذ در صفوف امت اسلامی تلاش می‌کند و ملت‌ها را به سمت شکست و حقارت سوق می‌دهد. در این میان، این رژیم گاهی متأسفانه از افراد و حکومت‌هایِ امتِ ما استفاده می‌کند و با کمال تأسف حتی از رسانه‌های عربی و فارسی که منابع مالی‌شان با پول‌های نفت و ثروت‌های ما تأمین می‌شوند، بهره‌برداری می‌کند. علاوه براین، ارتش‌های رسانه‌ای بیگانگان نیز از این دشمن خائن حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

دبیرکل مجمع تقریب تاکید کرد: طبیعی است که دشمن صهیونیستی با حمایت و پشتیبانی آمریکا، دعوت‌کنندگان به «وحدت» و گزینه «مقاومت در برابر متجاوزان» را هدف قرار دهد. این رژیم در کمین دعوت‌کنندگان به وحدت و مقاومت می‌ایستد و علیه آن‌ها توطئه می‌کند تا صفوف امت اسلامی را متلاشی سازد.

وی این نکته را قابل تأمل دانست که این دشمن [رژیم صهیونیستی] و حامیان آن یعنی قدرت‌های شرور بین‌المللی گاهی در کنار یک مذهب می‌ایستند تا آن را علیه مذهبی دیگر تحریک کنند. آن‌ها از یک قومیت در میان قومیت‎‌های ملت‌های اسلامی حمایت می‌کنند تا آن را در مقابل قومیتی دیگر قرار دهند. با کمال تأسف باید گفت که برخی نیز در دام این نقشه‌های جنایتکارانه می‌افتند، به زمین دشمن کشیده می‌شوند و برای به ثمر نشاندن مأموریت خبیثانه آن در منطقه اسلامیِ ما تلاش می‌کنند.

دکتر شهریاری خاطرنشان کرد: دعوت رسول خدا (ص) در واقع دعوتی خطاب به تمامی بشریت است؛ کما اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ» (ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستادیم) (انبیاء/107).

وی با بیان اینکه نقشه‌های رژیم صهیونیستی علیه جهانیان، دعوت‌کنندگان به خیر، صلح و همبستگی و انسجام در جهان است، تاکید کرد: مسأله «قدس» و «مسجد الاقصی» از مسأله وحدت امت اسلامی جدا نیست. هفته «وحدت اسلامی» در ماه ربیع الاول است و روز جهانی قدس در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان واقع شده است. هفته وحدت و روز جهانی قدس، هر دو به سوی هدفی واحد حرکت می‌کنند و آن، بازپس‌گیری عزت امت و آگاه ساختن امت اسلامی نسبت به مسئولیت‌های آن و جایگاهش بر روی کره خاکی است.    
حجت الاسلام دکتر شهریاری ادامه داد: «قدس» محل عروج رسول خدا (ص) است. «قدس» اولین قبله و سومین حرم شریف است. «قدس» در طول تاریخ همواره معیاری برای سنجش عزت و قدرت بوده است. ازهمین‌روی، صهیونیست‌ها از رهگذر اشغال فلسطین و «قدس» تلاش کردند تا به امت رسول خدا (ص)، هویت، عزت، کرامت و وحدت آن ضربه بزنند.

وی افزود: شکست برخی بخش‌های منطقه ما به اسم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، حرکت برخی جریان‌ها در تبعیت از رژیم صهیونیستی به اسم اعتدال، گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، فشارها و توطئه‌های گسترده علیه محور مقاومت تحت عناوین مختلف، تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای نفوذ در میان کشورهای آفریقایی و کشورهای منطقه و نیز تروریسمی که در برخی از کشورهای جهان اسلام فعال شده است، شواهد و قرائن واضحی هستند که نشان می‌دهند دشمن صهیونیستی به دنبال گسترده‌تر کردن دامنه نفوذ خود در برابر حکومت‌های و نیروهایِ حامی مقاومت است.

دبیرکل مجمع تقریب در پایان نتیجه گیری کرد: بر اساس آنچه گفته شد، جشن گرفتن سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و نیز بزرگداشت هفته «وحدت اسلامی» با ضرورت تقویت عزم و اراده برای مواجهه با این دشمنِ در کمین‌نشسته و حامیانش، بی‌ارتباط نیست. برپایی جشن سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) با پشتیبانی و حمایت از فرزندان امت اسلامی در فلسطین که با تمام قدرت و توان‌شان در مقابل دشمن صهیونیستی ایستاده‌اند و با آن مبارزه می‌کنند، بی‌ارتباط نیست. بزرگداشت این مناسبت همچنین با حمایت و پشتیبانی از اسرای صبور در زندان‌های اشغالگران صهیونیست، حمایت و پشتیبانی از اسرای شهید و مَردان پایدار و استوار در محور مقاومت، بی‌ارتباط نیست. پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «تا زمانی که بنده به برادر خویش کمک می‌کند، خداوند نیز به او کمک می‌کند و یاور اوست». و خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «قُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ» (بگو: عمل کنید؛ خداوند و فرستاده او و مؤمنان، اعمال شما را می‌بینند) (توبه/ 105).

ارسال نظر