وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
ایمان به قدرت الهی و ارتباط حسنه با امت اسلامی رمز اقتدار مسلمان‌هاست
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۰:۰۹ 893
مسئول بسیج جامعه زنان کرمان:

ایمان به قدرت الهی و ارتباط حسنه با امت اسلامی رمز اقتدار مسلمان‌هاست

«اکرم رنجبر» مسئول بسیج جامعه زنان کرمان ایمان به قدرت لایزال الهی و ارتباط حسنه با امت اسلامی را رمز عزت و اقتدار توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «اکرم رنجبر» مسئول بسیج جامعه زنان کرمان، در سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی تصریح کرد: آیه‌ی پنجاه و دو سوره مومنون "وَإِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاتَّقُونِ" مظهر زیبایی از وحدت و یگانگی امت اسلامی و خداوند متعال است.

وی با بیان این که اگر ولایت خداوند متعال را پذیرفتیم، در برابر اوامر الهی هم باید تسلیم باشیم و از هر آنچه که موجب اختلاف هست، دوری کنیم، تاکیدکرد: یکی از این عواملی که خداوند دوست ندارد و ما را از الطاف خداوند دور می‌نماید، بحث تفرقه و تفرقه انگیزی و اختلاف است.

رنجبر با تاکید بر این که فرقه‌های مسلمانان با داشتن خداوند واحد، پیغمبر واحد، قرآن واحد و مشترکات بسیار زیادی که در دین مبین اسلام هست، می‌توانند قوی‌ترین گروه مسلمانان  و احزاب را در کل عالم تشکیل بدهند، به نقل از مقام معظم رهبری گفت: امروز هر حرکتی که به اتحاد امت اسلامی بیانجامد، مبارک و حسنه است.
 
وی نیت دشمن را اختلاف افکنی میان مسلمانان عنوان و تاکید کرد: مومنین باید حواسشان باشد که نیت شوم دشمن را بشناسند و زمینه‌های وحدت را فراهم کنند.

این بانوی اندیشمند تاکید کرد: هر کسی که قصد طرح موضوعی اختلاف انگیز را داشته باشد و زمینه اختلاف را فراهم بکند، خواه شیعه باشد و خواه سنی در پیشگاه خداوند متعال مقصر است.

وی با بیان این که گاهی اوقات با یک بررسی خیلی مختصر می‌بینیم که سرنخ و بن مایه‌ همه‌ اختلافات بین مسلمانان، دست بیگانگان است، تصریح کرد: ما باید با هوشیاری با مخالفان فکری و اعتقادی خودمون به نرمی صحبت کنیم و آنها را خواهران و برادران دینی خودمان بدانیم؛ اگر کسالتی برای آنها پیش آمد به عیادت هم برویم، در مساجد یکدیگر نماز بخوانیم و این مظاهر ظاهری وحدت را حفظ کنیم.

مسئول بسیج جامعه زنان کرمان اختلاف و تفرقه را موجب شکسته شدن قدرت انسان عنوان و تاکیدکرد: ما باید مسلمانان را روز به روز قدرتمندتر جلوه بدهیم.

وی با بیان این که وحدت به ما امکان اصلاح همه جوامع بشری را می‌دهد  به شرط آنکه رمز عزت و اقتدار مسلمان‌ها را به یاد داشته باشیم، گفت: بزرگان ما می‌فرمایند رمز عزت دو چیز است. ایمان به قدرت لایزال الهی و دوم ارتباط حسنه با امت اسلامی.

رنجبر با تاکید بر این که امروز تمام امت‌ها و ملت‌های اسلامی در هر کجای عالم، اعم از شیعه و سنی، باید دست به دست هم بدهند و برای اعتلای اسلام و کشورهای اسلامی قدم بردارند، خاطرنشان کرد: خوب یادم هست شهید حاج قاسم عزیز، چند ماهی قبل از شهادتش در یک جمعی که از دوستان و مومنین به انقلاب بودند، خطاب به دوستان گفتند: ما در بعضی از کشورهای همسایه با کسانی کار می‌کنیم که بعضی از شما مومنین حاضر نیستید با آنها نماز را هم به جماعت بخوانید.

وی ادامه داد: این فرمایش سردار تا چند روز فکر من را مشغول کرده بود که چرا سردار چنین مطلبی فرمود و تلنگری برای ذهنم ایجاد شد که شاید در افکار بعضی از شما این باشدکه خدای نکرده اهل تشیع و اهل تسنن را از هم جدا کنید که اگر این فکر به ذهن خطور کرد، نمی‌شود کار کرد. لذا شهید سلیمانی عزیز هر جا که بحث دفاع از اسلام بود، نگاه به شیعه بودن و نگاه به سنی بودن را فرع و اصل را دفاع از اسلام دانستند.

این بانوی مسلمان با اشاره به این که ما متصل به منبع لایزال قرآن کریم و منابع اسلامی هستیم، تاکید کرد:  ما می‌توانیم مشکلات خودمان را به خوبی حل کنیم و نباید برای حل مشکلات مسلمانان نگاهمان به بیگانه باشد.

وی از وضعیت کنونی افغانستان به عنوان نمونه‌ای از نتایج تکیه به بیگانگان نام برد و تصریح کرد: دیدیم آمریکایی‌ها بعد از اینکه 20 سال سایه‌ی شومشان در افغانستان بود، نه تنها هیچ گره ای از مسلمانان باز نکردند بلکه هیچ چیز جز آوارگی و ذلت برای ملت مظلوم افغانستان نداشتند.
 
مسئول بسیج جامعه زنان کرمان در پایان سخنان خود با بیان این که ریشه‌ اختلافات و کج سلیقگی‌ها،  دامن مسلمانان و بیش از همه دامن عفت و عزت زنان و دختران مسلمان را می‌سوزاند، گفت: جا دارد یک بار دیگر اشاره‌ای داشته باشم به فرمایش شهید سلیمانی عزیز، شهید وحدت و مقاومت که در قسمتی از وصیت‌نامه‌ خود تاکید کرد دفاع از اسلام نیازمند هوشمندی و توجه خاص در مسایل سیاسی، مقدسات و ولایت فقیه است و آنجا که بحث دفاع از اسلام است، رنگ خدا را بر هر رنگی ترجیح بدهید.

ارسال نظر